mandag den 30. januar 2012

JEG ER HER ENDNU

Nogle gange er livet mere hektisk end andre gange.

Lige nu synes jeg at mine dage er lige lovlig fortravlede.

Det er der gode grunde til og jeg ved at lige om lidt
kommer tempoet ned så det er til at holde ud.

Nej faktisk så langt ned at det er skønt.


Vi havde gæster i weekenden og jeg lavede
blandt andet nogle virkelig skønne sunde snacks.

Jeg fandt opskriften ved et tilfælde.
herinde på denne blog.

Jeg brugte:
3½ dl mandler og hasselnødder
2 dl tørrede abrikoser, rosiner og figner
½ dl cacao
1 spsk. vanillesukker
en anelse kardemomme
en anelse salt
½ spsk. vand.
Kørte det hele en tur i blenderen og formede til kugler.

Det er bestemt ikke sidste gang de skal laves her hos mig.










12 kommentarer:

  1. Åh, som de ser lækre ud Ulla. De må prøves en dag!
    Rigtig god dag til dig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Man kan blive forfalden til dem Gitte.
      PS: tillykke med arbejdet...

      Slet
    2. Tak Ulla, det bliver SÅ godt!

      Slet
  2. Uhm de ser uforskammet lækre ud, så dem må jeg nok hellere lade være med at lave.

    SvarSlet
  3. Mums, de kugler ser lækre ud:)

    Det gør jo ikke noget at have rigeligt travlt, hvis man bare kan se frem til at komme helt ned i gear om ikke så længe...., du må glæde dig til at puste ud.

    SvarSlet
  4. Mmm de snacks ser bare lækre ud ..
    og nej, det er ikke altid lige nemt at nå det hele :o)
    hilsen Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Nogle gange kan det være svært, men heldigvis ikke så tit,,,,,, mere.... Der var engang..

      Slet
  5. De ser rigtig lækre ud de snacks, de skal da prøves :)

    SvarSlet
  6. De minder om dem jeg laver, som dog er noget enklere. Det er en skøn spise og de kan varieres i en uendelighed med forskellig smag - f.eks. smager de fantastisk med lakrids :-)
    (Min udgave findes her: http://fiberfryd.blogspot.com/2012/01/sunde-runde-lkkerier.html)

    SvarSlet