lørdag den 28. april 2012

Tungen lige i munden









                     Jeg har længe gerne ville strikke en bluse med såkaldte sadel-skuldre.

                                    Hedder det mon det på dansk? Jeg er ikke sikker.

                      Jeg har fundet en opskrift på Ravelry hvor den metode bliver brugt.
                                        Det er svært synes jeg , men det skal lykkedes.

                                                       Opskriften kan købes lige her

17 kommentarer:

  1. Jeg aner ikke, hvad en sadel-skulder er, men er spændt på at se den her.

    SvarSlet
  2. Jeg ved heller ikke om den hedder det på dansk, Kirsten. Det er direkte oversat fra engelsk.
    Pasformen virker til at være god, derfor skal det prøves.

    SvarSlet
  3. Jeg er simpelthen så nysgerrig, men får 64 sider frem med opskrifter på Ravelry?

    SvarSlet
    Svar
    1. Undskyld Mette. Det er fordi det er på iPaden jeg har lagt indlægget ind. Det kører ikke helt for mig.
      Nu er jeg gået ind på min "rigtige"computer og hvis du trykker på Her skulle du komme til den rigtige side.

      Slet
    2. Tak:-) Den ser flot ud. Er spændt på at se resultatet.

      Slet
  4. Jeg giver dig ret - det er et meget flot skulderparti på blusen - jeg er spændt på at se det færdige resultat (-:

    SvarSlet
  5. Den ser lækker ud. Og super spændende skuldre! Og på dine pinde, kan det vist kun blive en succes :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Rikke, men det er nu ikke alt der bliver en succes fra min side af....

      Slet
  6. Hej Ulla.
    Det hedder sadelskulder, men man plejer altså at strikke det fra neden- men hvorom alt er så er det nærmest en blanding af et faconstrikket ærme og en raglan- halvt af hvert kan man næsten sige - det var på den første trøje jeg strikkede til min første kæreste som 16 årig og når der var strikket en trøje så blev han skiftet ud påstod min far. I så fald skulle mange unge mænd have gået rundt i Aalborg i 70erne med en trøje strikket af mig- men hvor var det dog uskyldigt- en tur i biffen- en måneskinstur i en skov der var 1 m høj og hvor vi holdt i hånd og måske et skjult kys i en gadedør-- og så en ulden trøje- det var vist hvad de fik ud af mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Et skønt tilbageblik Karin. Tak fordi du deler...

      Slet
  7. Spændende, modellen er rigtig sød. Jeg har aldrig strikket sadelskuldre, så jeg er spændt på resultatet, hvor du måske kan vise lidt bedre billeder af ærmet, end dem på Ravelry :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg skal nok forsøge at tage gode billeder Kirsten.
      Det er sjovt at strikke. Det tog mig bare lige lidt tid at "knække koden".

      Slet
  8. Jeg har selv haft kig på teknikken de de meget smukke ærmer/skuldre. Den skal jeg også have prøvet af. Jeg glæder mig til at se dit resultat...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er næsten nede ved delingen mellen ærmer og pul.
      Så kan jeg få prøvet den på og se hvordan pasformen er.

      Slet
  9. Det ser spændende ud med de skuldre, dem glæder jeg mig til at se.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er sjovt at prøve lidt nye strikketeknikker

      Slet