tirsdag den 18. juni 2013

Næste gang må jeg huske solcremen

Dagen i dag har været den smukkeste solskinsdag, og vinden har artet sig så jeg kunne være ude.
Udeliv er nemlig lidt af et problem heroppe på toppen.
Rigtig tit kan vi ikke være ude selv om vejret egentlig er godt. Vinden blæser fra alle retninger, så det er svært at  finde læ.
Det bliver ændret nu, altså det med ikke at  kunne finde læ.
 
 Da vi var i Portugal sidst, talte vi om at vi skulle have flyttet vores terrasse dernede hjem til Mols.
Det gør vi nu. I hvert fald i overført betydning. Vi har nemlig købt et lysthus, eller kaffehus som jeg kalder det.
For jeg er sikker på at der vil blive drukket mange kopper kaffe derude. Jeg glæder mig til at det komme hjem.
 
Lidt forarbejde skal der til før vi kan stille det op.
Vi skal have lavet en belægning huset kan stå på og i dag da jeg havde sat mig ud med mit strikketøj,
dukkede denne lastbil op på marken. Heldigvis vidste jeg den kom, eller ville jeg være blevet forskrækket, for normalt kører der ikke biler på vores mark.
Han læssede 64 stk. 50x50 fliser af som skal danne grundlaget for kaffehuset.
Claus kom senere på dagen og tog fat på at grave græstørv af.
Man må sige det var noget af en begivenhedsrig dag på terrassen. Det resulterede også i at jeg har fået temmelig meget sol.
Jeg må hellere få fundet solcremen frem til i morgen.
Jeg fik også strikket det meste af en babyvest til naboens søn. Vi er inviteret til Brunch på søndag og den kan hvis godt gøre sig ud for en lille blomsterhilsen
.

7 kommentarer:

  1. Sejt at ha "folk" til det hårde arbejde ... det er da virkelig en flot "blomst"

    SvarSlet
  2. Det skal nok bliv hyggeligt.
    Og ikke længere væk end i kan sidder der i en snestorm også ;)

    Yt

    SvarSlet
  3. Hvor er det en god idé med et lille lysthus.
    Og sikke en dejlig blomsterhilsen til naboen.

    SvarSlet
  4. ja der er visse ulemper ved at bo på landet og det er blandt andet vinden, men heldigvis kan der gøres noget ved det. Vi har hegn op så jeg kan få læ når jeg sidder derude...

    Spændende projekt med jeres kaffehus :-)

    SvarSlet
  5. Hvor lyder det hyggeligt med et kaffehus :)

    SvarSlet
  6. Låter underbart med ett lusthus. Du måste tänka på att lä kan man skaffa sig,
    men din utsikt kan man inte beställa hem !

    SvarSlet
  7. Hvor bliver det dejligt for jer, det er en rigtig god ide, for kronisk blæsevejr har det med at sætte en stopper for ude aktiviteterne.
    Vesten er skøn.

    SvarSlet