onsdag den 24. august 2011

MYSTERY SHAWL KAL 2011, the end.






                                     Det har været sjovt at være med til denne Mystery Kal.

                                               Det er ikke sidste gang jeg vil prøve det.



                                                                          FAKTA:

                                        Opskrift: Mystery shawl kal 2011 by westknits

                          Garn: Karen Noe´s Linea i farverne rød, blå/ grå og blå/brun
                                                             Forbrug: ialt 175 gram

                                                   Størrelse: Medium, 50 cm x 170 cm

                                                              Bemærkninger:

Hvis jeg strikker den igen, og det tror jeg, for den er sjov at lave, vil jeg lave str. large.
                                                      Jeg elsker store sjaler.
                                                   Denne er til den  lille side.
                                                Vel nærmest en stor halsklud.

48 kommentarer:

  1. Meget, meget flot resultat, Ulla. Jeg synes, at dit farvevalg er lige hvad dette sjal fortjener. Det fremhæver det enkle og grafisk smukke mønster på fineste vis. Du er så dygtig! :-)

    SvarSlet
  2. Hvor er det blevet smukt!
    Jeg skal helt sikkert også være med igen engang :-)
    Mit ligger til udspænding og jeg håber at der kommer billeder senere idag eller senest imorgen :-)

    SvarSlet
  3. Tak skal du have Liselotte, hvor er du sød.
    Det var nu mere held end forstand at farverne passede til det grafiske mønster. Jeg viste jo ikke det var det jeg strikkede;OD

    SvarSlet
  4. Det er svært at vente på at tørreprocessen overståes Tine.
    Men mit var i hvert fald 95% tør før jeg "flåede" det af wirerne;O)))

    SvarSlet
  5. Hvor er det smukt, og i de farver .
    Du laver så mange superflotte ting :)

    SvarSlet
  6. Jeg er glad for at du kan lide mine ting MarianneL

    SvarSlet
  7. Ja, det er godt nok blevet flot. Jeg er i skrivende stund næsten, ved at købe opskriften på Ravelry, og jeg glæder mig rigtig meget til også at lave det. Den ide skal du have tak for.

    SvarSlet
  8. Velbekomme Kirsten. Den er sjov at strikke.

    SvarSlet
  9. Det må jeg sige - tilfældigt eller ej - farverne er super til mønsterets grafiske udtryk.

    Flot, flot, flot!

    SvarSlet
  10. Smukt sjal og dejlige farver.:)

    SvarSlet
  11. Meget flot - meget grafisk :-)

    SvarSlet
  12. Du har ret Rikke, han er dygtig til at designe ham Stephen West.

    Jeg fulgte jo bare opskriften;OD

    SvarSlet
  13. Wauv det er blevet flot. Jeg er helt vild med den røde farve.
    Mit er nok først færdigt i week-enden. Kom jo bagefter i sidste uge, øv øv.


    Kh. Lis

    SvarSlet
  14. Det ser fantastisk ud. Du har valgt nogle meget fine farver

    SvarSlet
  15. Smukt! Virkelig skønne farver.
    Halsklud eller ej? Ihvertfald et dejlig og anvendeligt resultat.

    Det her med at få opskriften lidt af gangen lyder sjovt. Det kan da være jeg hellere må være med en anden gang. (Er opskrifterne kun på engelsk, eller er der oversættelser eller diagrammer med?)

    SvarSlet
  16. Hallo Ulla,
    das ist ein wunderschönes Tuch geworden - ganz klasse mal wieder Deine Farbauswahl - passt ganz toll zu Dir !!
    Ein Schmuckstück - das Tuch wird Dich an kühlen Abenden herrlich wärmen!
    Herzliche Grüsse von Heidi

    SvarSlet
  17. Det skal du da ikke være ked af Lis, så har du jo et dejigt strikketøj at se frem til;OD

    SvarSlet
  18. Tak skal du ha Laila-H, det var søgt sagt.

    SvarSlet
  19. Opskriften er kun på engelsk Ettej, og der er kun diagram med til den nederste kant.

    Det er nok ikke den opskrift du skal kaste dig ud i hvis det er første gang du vil bruge en engelsk opskrift, men fortvivl ikke.
    Start med noget mere enkelt (læs én farve) og lær det lige så langsomt.
    Der er masser af gratis opskrifter på Ravelry,
    Det var den måde jeg lærte at strikke de engelske opskrifter.

    Skulle du komme i vanskeligheder er du velkommen til at kontakte mig, så skal jeg forsøge at guide dig videre:=)

    SvarSlet
  20. Vielen Dank Heidi.
    Die kalten Nächte kommen früher, als wir realisieren.

    SvarSlet
  21. Det er imponerende flot! Kanten sætter lige prikken over i´et.

    SvarSlet
  22. Det er en smuk kant Eva.

    Der var to kanter at vælge imellem, men da jeg havde så stor kontrast i mine farver, synes jeg denne ville gøre sig godt.

    Stephen fortæller at han først har fundet på lige netop denne kant et par dage før frigivelsen af Clue 4

    Derfor to valgmuligheder.

    SvarSlet
  23. Superlækkert!
    Må indrømme at jeg i starten undrede mig over at du valgte de farver istedetfor de yndige lyse, du først havde valgt, men som sjalet skred frem og især nu, hvor det er færdigt, kan jeg se at det er for fedt i disse farver. De lyse ville slet ikke have gjort et lige så godt grafisk indtryk.
    Det er smukt og jeg kan godt forstå hvis du kaster dig over et mere :-)

    SvarSlet
  24. Jeg viste jo faktisk ikke hvordan sjalet var designet da jeg smed de lyse farver væk.
    Så det skal jeg altså ikke roses for Lea;OD
    Meeeeen jeg tror nu godt sjalet kunne strikkes op i de sarte farver også. Det ville gi et helt andet blidt udtryk.

    SvarSlet
  25. HELT VILDT FLOT!!!!

    Jeg er vild med det grafiske udtryk og de farver er bare lige i øjet ;O) Jeg synes også at din "fejl" er fantastisk - såååååååå smukt

    SvarSlet
  26. Hold da op hvor er den smuk, farverne er super flotte.
    Du har al mulig grund til at være glad for den.
    Jeg er også vild med STORE sjaler
    ;-)
    Majbritt

    SvarSlet
  27. Tak Kirsten, dejligt når fejl kan blive til noget pænt. Efter lidt ærgelse over at jeg havde gjort det, blev jeg også helt glad for det.

    SvarSlet
  28. Og farverne kommer lige fra lageret Majbritt.. "pudse glorie" ;O))))

    SvarSlet
  29. Hvor er det flot,garnet og nuancerne er jo perfekte som alt det andet, du laver.
    Holder meget af at følge din blog :-)

    SvarSlet
  30. Hvor er det blevet smukt Ulla.Den kant giver bare det sidste finish.Farverne du har valgt er bare super sammen,og den røde træder så flot frem i mønsteret.Godt gået ;O))

    SvarSlet
  31. Halsklud eller ej, det er super flot !

    SvarSlet
  32. Tak skal du ha Lise. Jeg nyder du er med mig her på bloggen.

    SvarSlet
  33. Den røde er smuk til du to "dystre" Benthe.

    SvarSlet
  34. Tak Mariann, og lune kan den alligevel;OD

    SvarSlet
  35. Det er blevet supersmukt Ulla!

    SvarSlet
  36. Wauw... din version er super smuk! Jeg er vild med dit farvevalg og det lille mønster i kanten er bare prikken over i'et.
    Hvor er det dog et smukt stykke strik ;)

    SvarSlet
  37. Det er nogle pragtfulde design ham Stephen laver Lykkefanten.
    Dette design synes jeg også er særdeles vellykket.

    SvarSlet
  38. Helt vild smukt, havde jeg vidst at det var så nemt et sjal, kunne det måske godt have været presset ind mellem alt det andet. Flotte farver du har sat sammen.

    SvarSlet
  39. Hvor er det smukt - det må blive det store hit her i efteråret.

    Meget smukke farver du har valgt:O)

    SvarSlet
  40. Tak skal du have Emmy.
    Men efteråret må godt lade vente på sig ikke?;OD

    SvarSlet
  41. Warw warw og atter warw- hvor er den bare SUPERflot. Det er utroligt så forskelligt den falder ud afhængigt af hvilken kant man vælger og farvevalg. Så den også i lilla nuancer tone i tone på Ravelry og man skulle næsten ikke tro det var samme sjal- men flotte er de på hver sin måde.

    SvarSlet
  42. Du har ret Karin.
    Farvevalget betyder rigtig meget for udtrykket i sjalet.
    Jeg er også lidt vild med "tone i tone" versionerne.

    SvarSlet