mandag den 23. juni 2014

En kurvfuld smukke garnblomster

 
Jeg elsker blomster, men jeg elsker altså også sådan en stor kurvfuld garn.
Det er min yndlings grundgarn 50% uld og 50% bomuld der er kommet i kurven.
Jeg er og har altid været vild med den blanding, for det gør at jeg kan holde ud til at have strikken direkte på kroppen.
 
Den har uldens fleksibilitet og bomuldens kølighed og så holder den pasform og farve i vask.
Jeg strikker den alene både med én og to tråde og vil jeg have et andet udtryk mager den sig smukt med både alpaca, silk/mohair og pacalina.
 
Den er efter laaaang tids venten  kommet hjem i 18 skønne nye farver.
Jeg kunne ikke, som nok mange andre, vælge mellem farverne, så jeg købte hele flokken.
Nu står der en kurv med et nøgle i hver farve ved min strikkestol.
Så kan jeg sidde og kigge og blive inspireret til hvad de hver især skal bruges til. Sammen, hver for sig, eller i selskab med en følgetråd. 
 
Straks de kom hjem slog jeg masker op til et sjal, som jeg havde drømt om lige siden Stephen West satte det til salg.
Jeg strikker det i én tråd uld/bomuld og én tråd silk/mohair. På pind 5½ for at få et fluffy udtryk.
Fire farver skal der bruges til selve sjalet. Jeg tror disse to bliver tre og fire.
Kanten skal have en kontrastfarve. Hvilken ved jeg ikke endnu.
__________
 
Rigtig god Sankt Hans derude og pas nu på ikke brænde nallerne eller kosten :0)
 
 

11 kommentarer:

  1. Super lækkert ser det ud, det er også mit yndlingsgarn. Jeg bestillet også en "lille" blomst til mig selv i torsdag, og sidder nu i mit sommerhus og venter på besked om, at garnet er sendt, håber ikke der er sket en fejl. Også rigtig god Sankt Hans til dig, det er bare med at passe på strikkefingrene ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg holder mig langt væk fra ilden så jeg ikke brænder mig;))

      Slet
  2. Jeg har bestillt også et lille garnblomst i den sommeryndlingsgarn i torsdag og venter spændt på det, men pakken er desvære ikke afsendt indtil nu. Jeg vil strikke en Smooth Move fra Stephen West i denne garn. Har lige en strikket i den Lace Garn i uld/bomuld og har den naeste på pinden i højlandsuld. Det er et fantastisk let og anvendelig sjal. Glæder mig til at se hvad du strikker fra Hr. West.
    Hilsen Ursula

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er netop det sjal jeg strikker. Stephen laver nogle sjove og skæve opskrifter. Jeg elsker hans tilgang til strik.

      Slet
  3. Ulla, tejes muy bonito, me encantaria hacerlo como tu pero mis manitos no son de hada como las tuyas.

    SvarSlet
    Svar
    1. I am sorry Teresita. I can not read your comment.

      Slet
    2. Hun ville ønske hun kunne strikke og lave flotte ting, ligesom dig :)

      Slet
    3. Tak Susanne.. Jeg prøvede at googleoversætte, men det gav ingen mening;)

      Slet
  4. Now I got it translated. :) thanks to Susanne for the translation and many thanks to you for your kind word:)

    SvarSlet
  5. Sikke en vidunderlig kurv!! Man kan vel næsten ikke nænne at tage hul på et nøgle? Jeg må prøve den blanding, jeg har aldrig strikket i uld/bomulden, altid kun i den rene uld.
    God fornøjelse med sjalet, jeg er spændt på at se hvilke farver du vælger :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den blanding må du altså prøve. Den er SÅ skøn:)

      Slet