mandag den 27. juni 2016

Hæklede karklude


Man kan ikke være lige god til alting og jeg kan i sandhed sige at hækle lige kanter ikke var min stærke side.
Jeg havde bestemt mig for at nu skulle det læres.  
En ny bog med hæklede klude er kommet på markedet, så det fik jeg fingre i og gik igang.
Det første forsøg udi lige kanter gik meget skidt. Jeg kunne simpelthen ikke få det til at lykkedes.
Der blev til trævlen op og starten forfra om og om igen.
Heldigvis kunne Lone hjælpe mig med mine kvaler. Hun er en habil hækler og kunne straks se hvad det var jeg gjorde galt.
Herover kan I se at efter hjælp fra hende lykkedes det endelig for mig.
Det gav blod på tanden.
Jeg fik kun hæklet en enkelt klud efter bogen,
for da Lone lånte mig denne bog, var de 11 forskellige mønstre ikke så interessante mere. 
Nu kunne jeg vælge og vrage imellem 200 mønstre!
Tillige er der gode billed forklaringer i bogen. De gavner sådan en nybegynder som mig.
Jeg er så begejstret at jeg selv må eje den.
Garnudsalg.dk har den, så næste gang jeg skal have bud derop kommer den i min indkøbskurv.
Her er det åbne muslinger og ud for mønstret stod der at der skulle bruges 6 masker + 1 til at vende med. Ergo slog jeg 49 masker op. 
Jeg brugte en nål nr 4 og en bomuld der løb 275 m pr. 100 gram.
Samme nål og garn til muslinger i net. Denne gang hæklede jeg striber. Der skulle bruges 10 + 1, så jeg slog 51 masker op. 
Denne hedder V-mønster i stangmasker. Der brugte jeg en lidt tyndere bomuld og hæklede den dobbelt på nål 4. 
Kluden blev lidt tyk, så næste gang jeg bruger den garn, vil jeg gå ned i størrelse på nålen og hækle med en enkelt tråd. 

Der kommer mange flere kan jeg godt love. Det er SÅ sjovt at dykke ned i de forskellige mønstre.

De her mangler lige at få hæftet ender og komme i koldt vand et døgn, så suger de nemlig som en drøm.

2 kommentarer:

  1. Åh, det er dejligt med mange nye karklude. De er vel nok fine.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Eva.. Man skal lige vænne sig til at bruge dem synes jeg, men skønne er de..

      Slet