mandag den 27. juni 2016

Ponchosweater

Da jeg var til åbent hus i Garnudsalg for nylig så jeg denne skønne ponchosweater på en kunde i butikken. 
Jeg faldt fuldstændig for den og måtte straks igang med at strikke den til mig selv.
Den har det smukkeste mønster på bærestykket. 
Man skal have lidt tålmodighed med mønstret for det viser sig først når man har strikket et pænt stykke.

FAKTABOKS:

OPSKRIFT:
Ponchosweater.
For at få fingre i opskriften skal du via Hendes Verdens app
Køb blad nr 8, år 2016

GARN:
315 gram Lysegrå 
Strikket med to tråde

PIND:
Jeg strikkede på pind 5

BEMÆRKNINGER:
Ponchoen er strikket topdown hvilket jeg elsker, for så kan man regulere bredde og længde undervejs.
Jeg plejer aldrig at strikke halsribben først, men derimod samle masker op til den bagefter 
hvor jeg kan prøve strikken på inden jeg bestemmer mig for hvordan den skal se ud.
Denne gang fulgte jeg opskriften og det resulterede i at jeg måtte pille op igen, for jeg kunne ikke lide ribkanten. 
Det er lidt besværligt at pille op fra "opslagningsenden", men med lidt tålmodighed går det. 
Jeg pillede op, lukkede af og hæklede en omgang fastmasker og vupti blev det en yndling.
Åh ja forrresten. Ærmerne strikkede jeg på en pind 4. 



15 kommentarer:

  1. Den ER også virkelig fin synes jeg. Den ser super blød ud også forresten :-)

    SvarSlet
  2. Lækker! Og sikke da en masse, du når.

    SvarSlet
  3. Hvor er den flot, jeg købte straks opskriften men av av der er ikke mange farver tilbage i thin funky chunky.
    Mon dobbelt højland vil egne sig?

    SvarSlet
  4. Superflot ! Den model har jeg ikke set før - men den er bestemt værd at gå efter .

    SvarSlet
  5. Den ser vidunderlig ud Ulla!!

    SvarSlet
  6. Den er så fin. Sådanne en må jeg også eje en dag. Skal bare lige finde det rigtig garn

    SvarSlet
  7. Er mønsteret snoninger..?
    Kh

    SvarSlet
  8. Hei Ulla! Det er så å si umulig å få tak i baledet nå, etter så lang tid, men jeg lurer på om du vet hvem som har designet ponchosweateren. Den er nydelig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Har du prøvet at kontakte Hendes Verden?
      Jeg kan ikke huske hvem der har designet den. Desværre.

      Slet
  9. Nei, trodde muligheten å kontakte var for abonnementer. Kan jo alltids prøve å maile.

    SvarSlet
  10. Fri som en fugl, som jeg kaldte den er mit design. Jeg havde den ganske rigtigt i Hendes verden i 2016. Hvis man skulle mangle opskriften, så kan du både købe den og originalgarnet hos mig: http://lenep-katrinelund.dk/fri-som-en-fugl-opskrift-3

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kathrine hvordan kontakter jeg dig hvis jeg gerne vil købe opskriften?

      Slet