søndag den 27. maj 2012

AARHUS TUR RETUR

Jeg havde aftalt frokost med Lone og Philip i dag.

Ole var beskæftiget andensteds,
så det var kun os tre der skulle hygge et par timer.


Så mor her i bilen og snuden mod Aarhus.


I dag udstyret med fotoapparat.


Vejen fra hjemmet og til
Mols slutter og motorvejen mod Aarhus begynder
er bare så smuk.


19 km til jeg kan kramme de to dejligheder.


Vi havde besluttet at frokosten skulle indtages

Det er gå afstand fra
Lones bopæl, så der mødtes vi.


Efter et par timer i dejligt selskab

var det retur mod Mols igen.


Forbi den nye landsby af hvide huse,


Igennem Rønde der i dagens anledning
havde pyntet gaderne med
Dannebrog.


Et lille pitstop ved Kalø Slotsruin




Et lille kig på de mange sejlere, og solens spil i vandet


og videre indtil


Møllen i Vistoft.


Ned ad grusvejen,


 et lille stykke,


og hjemme igen.

Med hjertet fyldt med kærlighed til de to.

18 kommentarer:

  1. Uha nogle skønne billeder. Det er jo som små postkort.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er det sødt sagt af dig Mette...

      Slet
  2. Tak for turen ;)
    Dejligt med så et hyggeligt møde med indlagt ktam ;))

    Yt

    SvarSlet
    Svar
    1. Ktam Yt. Hvad er det nu lige det betyder? ;0))))

      Slet
  3. Set lyder som en skøn tur, - og billederne viser det samme:)

    SvarSlet
  4. Tak for den skønne tur :-) uhh hvor ville jeg gerne sidde der ved vandet ved kalø der er smuk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Uanset årstiden er det én af mine ynglingssteder.

      Slet
  5. Endnu flere dejlige billeder. Nu er det lige vi skal ha plottet ind i kalenderen hvornår der er Rønde by night. Har i flere år haft en tradition med at den dag mødes vi i min søsters sommerhus i Følle (enten hun er der eller ej) Og så rå hygger familiens piger om dagen og om aftenen kommer mændene og så følges vi til Rønde. Jeg har forøvrigt et gavekort som jeg vandt til jul hos "Frk Hansens Ide", det glæder jeg mig til at få brugt.
    Det var de tanker jeg fik ved at se dine billeder...... Mange hilsner fra Joan M.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har stadig Rønde by Night tilgode.
      Rønde er en by jeg kører igennem, men ikke "bruger".
      Jeg er mere til Ebeltofts toppede brosten, og da jeg har lige langt til begge vinder
      "æblet"

      Slet
  6. En anden gang når du tager på tur Ulla, så skal du køre fra netop der hvor der står Skødstrup 3 km, for der bor jeg, og her er altid tid til kaffe og strik :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kunne da være hyggeligt Camilla...

      Slet
  7. Skønne billeder. Tak for dem :)

    SvarSlet
  8. Om ikke andet Ulla, så har min søde veninde en garnbutik i Skødstrup, der hænger jeg for det meste ud alligevel :-) Den hedder Garnværkstedet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det må være fælt at have sådan en veninde;o))))

      Slet
  9. Hvor pudsigt at du bor tæt på møllen.
    Jeg kender Ib og Karen som ejer den
    Ib er Ottos morfar og vi fejrede Ottos navnefest i møllen

    SvarSlet