lørdag den 24. maj 2014

Strik kan altså blive FOR kedeligt

Jeg var så hooked på Silkebourette og Pacalina i samspil til en Baby Blue af Susie Haumann. Idéen med at strikke de to sammen,
har endnu ikke forladt mig, men det bliver nødt til at være mere spændende strik for at det kan fange mig.
Jeg opgav da jeg havde strikket omkring 20 cm og lukkede maskerne af. Derefter syede jeg lidt farvede silketråde på, vaskede den og strakte den i bredden.
Sådan kan man også få en fin lille sommer halsedisse;0)
 
 
.

20 kommentarer:

  1. Godt det kedede dig ;0) - der er blevet superlækkert og på ingen måde kedelig. Faktisk syntes jeg det er ret smukt :)

    SvarSlet
  2. Øv- for Baby Blue er bare så fin, når den er færdig, tror min bliver et sommer hit

    SvarSlet
  3. Det ser veldig godt. Fint er garnet. Ha en herlig kveld og hyggelig søndag.
    Hilsen til deg fra Viola.

    SvarSlet
  4. Det var en smart løsning :)

    SvarSlet
  5. Den er ellers fin, kan godt forstille mig at den kraver sin tolmodighed hed i tomgangs strik. Da der jo ikke sker det store på den.
    Men fin løsning med din trøje. Og så vupti og helt uden du viste at du manglet sådanne en hals ting, fik du den. 😊

    SvarSlet
    Svar
    1. Tomgangsstrik.. Fedt ord Anne Marie..

      Slet
  6. Det ser ellers ud til at spille fint sammen på fotoet .. Men hvis ikke lige man er minded for 'gerade aus' glatstrik, så er det godt lige at kunne forvandle projektet til en sommerhalsedisse. :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. De to gsrn er så gode sammen Mona.. Så ærgerligt jeg gik død i strikken..

      Slet
  7. Det var da smart at forvandle den til en sommehalsedisse. Den ser rigtig fin ud, og fede detaljer med silketråden.
    Vh Ása / sunadottir.blogspot.com

    SvarSlet
  8. Sådan noget automatstrik er faktisk det, der holder meget langt i brug her, men det dur jo ikke, at man visner af kedsomhed inden, og du fandt jo på en lækker løsning :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Sådan går det nu engang imellem Anonym.

      Slet
  9. Om vinteren beyndte jeg at strikke en jakke, men den blev alt for stor og endte som cowl til en ven. Ellers holder jeg meget af kedelige strikketing. De er højt elsked og meget anvendelig i hverdagen. Og strikkeprocessen er rigtig god afslappende. Nyd din fine sommercowl og har fortsæt god ferie.
    Kh Ursula

    SvarSlet
  10. Normalt har jeg ikke noget imod at strikke tomgangsstrik som Anne Marie i sin kommentar kaldte det... Det er meditativt, men jeg kunne bare ikke med den her;)

    SvarSlet
  11. Jeg forstår at du gik død i den, jeg er ved at strikke den, og tog kun den med på ferie i Island, for at tvinge mig selv til at få gjort noget ved den, men jeg er stadig kun halvvejs, det er tomgang at strikke den, men jeg tror på, at den er god, når den er færdig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror også det kan blive en fin bluse Garnløkken. Jeg afventer

      Slet