mandag den 23. december 2013

Træskoene er sat frem

Da vi købte vores gård fandt jeg et par træsko i en af staldene. De har siden været en fast bestanddel af min julepynt. De står klar ude på trappen.
Hvem de tidligere har tilhørt aner jeg ikke, men nu er de nissens.
Traditioner kan jeg lide, men ingen er så fasttømrede at de ikke kan laves om.  I år blev det juletræspyntningen der røg i kategorien ændring af traditioner
Vores juletræ plejer først at komme indendøre juleaftensdag, når Philip har sat det på fod. Lone og jeg pynter det, alt imens vi skråler med på diverse julesange imens Philip ligger på sofaen og kigger på og ryster på hovedet af os. Når han bliver træt at at se på os går han i køkkenet til Ole der tager sig af julegåsen.
 I år er det anderledes. Allerede nu står træet klar med lys og pynt. Årsagen til det, er at Lone måske ikke kunne komme juleaften, på grund af arbejde.
Hun har lige ringet og fortalt at hun ikke skal arbejde, så hvis I har hørt et højt hyl kom det fra mor her der bare er så glad og taknemlig over at jeg igen i år har begge mine to skønne unger hos mig juleaften.
Selvfølgelig har jeg hørt julemusik og skrålet med, imens jeg har pyntet og lavet andre juleforberedelser.
Det er godt der er langt til naboerne med den sangstemme jeg har, eller rettere ikke har.
Senere vil jeg lade freden sænke sig og gribe strikkepindene. Lones Kashmir Cardigan skrider fremad.
 
Jul du kan bare komme an. Vi er SÅ klar.
 
GLÆDELIG JUL
 

10 kommentarer:

  1. Det lyder til at blive en dejlig jul.

    God jul til jer.
    Yt

    SvarSlet
  2. Sikke en logistik... Da ungerne var små havde vi et par store hollændertræsko sat frem til nissefar!
    Strikkeriet ser lækkert ud, dejligt julearbejde.
    Også glædelig jul på Mols.

    SvarSlet
  3. Hihi det er lige før jeg kunne høre dig. det er dejligt at Lone kan være sammen med jer juleaften. Træet er blevet fint, også selvom du måtte gøre det selv. Den bliver flot lones jakke.

    SvarSlet
  4. Hvor lyder det bare hyggeligt - heldigvis synger hver fugl med sit næb. Ellers ville der ikke blive sunget her. Rigtig glædelig Jul til dig og dine fra Luxemboug

    SvarSlet
  5. Traditioner er dejlige, men ikke ubrydelige - heldigvis :))
    Fede træsko, jeg kan godt forstå at de kommer frem i lyset eller nå ja kommer frem ved juletid :))
    Skønt at du får begge unger hjem til jul - det er nu det bedste!

    SvarSlet
  6. Hyggelig med traditioner. Rigtig glædelig jul til Jer. Flot juletræ.

    SvarSlet
  7. Dejligt med traditioner - og også at begge dine børn kommer hjem.
    Jeg tror at de træsko altid har været nissens ;o)

    SvarSlet
  8. Glædelig Jul til dig også

    SvarSlet
  9. Hvor er det dejligt I får begge børn hjem - ønsker dig og dine en rigtig glædelig jul

    SvarSlet
  10. Love the clogs!
    Your knitting is such an inspiration.
    Happy 2014!
    Barbara

    SvarSlet