fredag den 10. januar 2014

Fra pind 6 til 2,75

 
 
Det har været sjovt at lave både Høstjakken og Kashmir, men efter at have strikket de to på pind 6 trængte jeg i den grad til at komme ned i størrelse.
Det skal jeg love for jeg er kommet, både på den ene og den anden måde, for jeg er gået i gang med babytrøjer på pind 2,75.
Modellen er Rilletrøje fra Babystrik på pinde 3.
Topdown med raglan. Raglan maskerne (3 ) strikker jeg vrang.
Jeg laver I-Cord som jeg har gjort på trøjerne til Lone og jeg.
Retsiden: Alle masker strikkes ret.
Vrangsiden: De første 2 masker og de sidste 2 masker tages løs af med garnet foran arbejdet.
Jeg har dæmpet striberne ved at vende vrangsiden ud. Jeg skifter bare garn på vrangsiden i stedet for på retsiden.
For at lave lidt sjov har jeg strikket rib i en kontrastfarve. Det fungere synes jeg.
Ja faktisk fungerer det så godt at det ikke kun bliver til én trøje, men to.
Den med grøn er til et drengebarn der bliver født sidst i januar og den med orange er til en pige der bliver født i maj.
 Faktaboks kommer lige så snart trøje 2 er færdig og begge har fået sig en vuggetur i vaskemaskinen.

16 kommentarer:

  1. Hvor er / bliver de fine :)) Jeg forstår godt din trang til små pinde og projekter!
    Pt skifter jeg mellem pind 2.5 og 7 - god kombi!

    SvarSlet
    Svar
    1. En rigtig god kombination Kirsten. Jeg var for monogam med de to store trøjer.

      Slet
  2. De er rigtig lækker og de to babyer kan da kun blive smæk lækker i dem

    SvarSlet
  3. Hvor er de fine Ulla, den der i-cord kant, den kan sgu noget!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er bare så smuk en kant Camilla... Og let at lave tilligemed ;)

      Slet
  4. Hvor er det da bare nogle kære babytrøjer.
    Nu er det mig, der er kommet på pind 6 ;o)

    SvarSlet
  5. Pind 6 er også ok. Bare ikke hele tiden.
    Rigtig god fornøjelse..

    SvarSlet
  6. Aij, de er for søde. Smukke begge.

    SvarSlet
  7. Åh sikke nogle fine små trøjer i dejlige farver. Hvor strikker du smukt. Dine retmasker ligger som perler på en snor.

    SvarSlet
  8. Tænk at blive begavet med sådan et par stykker. De ser skønne ud og Icorden er fantastisk. Jeg bliver mere og mere glad for den måde at afslutte på :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en smuk kant Pernille og nem tilligemed:)

      Slet
  9. Hej Ulla
    Sikke fine ting, du laver. Og virkelig søde rilletrøjer. Da jeg selv har en bebs, er det jo oplagt at kaste mig over sådan en sag. Jeg har et spørgsmål til kanten/I-cord'en: Hvordan får du "gemt" trådene fra farveskiftet så pænt? Måske sker det mere eller mindre automatisk, eller har du et godt fif?
    Venlige Hilsner fra Maja

    SvarSlet
    Svar
    1. Trådene er bare fulgt med op på bagsiden. Rillerne er kun 2 og 4 pinde brede, så det er ikke langt de skal løbe.
      Rigtig god fornøjelse.

      Slet