fredag den 3. januar 2014

Hjemmestrik

I ordets bogstaveligste forstand er min Høstjakke hjemmestrik. For jeg strikker fra cones og de er ikke til at flytte med rundt. 
Jeg plejer at vinde mit garn op inden jeg begyner et nyt projekt, men denne gang gik det lidt hurtigt med at få slået masker op og så blev det sådan.
Det går fint, når jeg kun strikker herhjemme og bare rolig, jeg har nok andet jeg kan tage med mig når jeg går ud af huset.

Det kan godt være jeg har sagt det før, men jeg gør det så lige igen:
"Hvor er jeg vild med Blackhill Silk/mohair. Det er en luksusgarn ud over alle grænser. Den løfter ethvert strikketøj"
 
Nu vil jeg fortsætte dagens arbejde, så jeg senere kan sætte mig og strikke med god samvittighed.
Åh fredag jeg elsker dig.

18 kommentarer:

  1. Det ser rigtig dejligt ud dit hjemmestrik :))

    SvarSlet
  2. Hvad er det mon du strikker Ulla, en høstjakke, javel, men hvilken en mon??

    SvarSlet
    Svar
    1. Den fra Pickles : http://www.pickles.no/hstjakke/

      Slet
  3. Skriver bare "enig" med hensyn til silk-mohair. Må snart have fyldt mit eget lager op... :-)

    SvarSlet
  4. Man må bare ikke gå ned på Silk/Mohair Anne ;))

    SvarSlet
  5. Endnu et lækkert strikketøj.

    Og ja, fredag fortjener en klapsalve!

    SvarSlet
  6. Det ser lækkert og spændende ud. Det gode ved at strikke direkte fra cones er der næsten ingen ender bliver :-)
    Jeg må have fat i noget Silk mohair til mit næste projekt , så jeg kan se om jeg også bliver afhængig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg advarer! Du bliver afhængig;)
      PS jeg spytsplejser, når jeg skifter nøgle, så ingen ender der;))

      Slet
  7. Jeg holder også af at strikke direkte fra cones - men har en god kurv, så det er til at have med rundt . Enig - Silk Mohair løfter virkelig :o)

    SvarSlet
  8. Jeg strikker også direkte fra de skønne cones fra Garnudsalg, så jeg ved hvad du mener. Det er altså virkelig lækkert garn. Gad vide om det kan maskinvaskes eller om det skal vaskes i hånden. Har du prøvet at vaske silkemohairen?

    SvarSlet
    Svar
    1. Den har jeg vasket masser af gange. Jeg vasker al min strik i min vaskemaskine, men derfor er det ikke sikkert du kan gøre det. Det afhænger helt og holdent om du har et godt uldprogram . Er du i tvivl så håndvask. Eller strik en lille vaskeprøve.

      Slet
  9. Hej Ulla!
    Sikke fine ting du strikker! Har selv funderet på at gå igang med Kashmir med fik øje på Høstjakken gennem dig. Når du nu har haft fingrene i begge to - hvilken er nemmest at gå til?
    Det ville være dejligt at høre hvad du mener.
    Mange hilsner
    Jenny

    SvarSlet
    Svar
    1. Det afhænger nok af strikkeren, men top-Down som Høstjakken , er supernemt også fordi man kan prøve den på hele vejen igennem

      Slet
  10. Man kan næsten osse mærke igennem skærmen hvor lækkert det er.

    SvarSlet
  11. Tak for svar, Ulla. Det bliver nok Høstjakken som kommer på pindene. God weekend!
    Hilsen Jenny

    SvarSlet