fredag den 31. januar 2014

Pacalinastriber

 
Fredag er skøn. Jeg laver mad, bager og  gør rent.
 Lillebror kommer på besøg i morgen og vi skal bla. have Beuf Bourguignon. Den skal simre nogle timer og hvile et døgn i køleskab, så bliver den bedst. 
Når jeg er færdig med det praktiske vil jeg klappe mig selv på skulderen og gribe strikkepindene.
Jeg tror jeg vil strikke på den stribede sweater til mig selv. Topdown, som sædvanlig kan jeg næsten sige. Hvorfor lave om på noget der fungerer.
Garnet er den nye skønne Pacalina fra Garnudsalg. Tre tråde og en pind 3½. har jeg gang i.
Jeg strikker hele tiden med to tråde i én farve og en tråd i en anden. Striben efter bliver den ene tråd til to og en ny tråd bliver sat ind som single.
Man skal ikke være nervøs for at strikke flere tråde sammen i Pacalina. De fletter sig så fint ind i hinanden at man helt glemmer at der er flere.
________________
 
Nu må jeg i gang  med de sidste pligter inden hyggen.
God weekend derude. Min er allerede på +siden.
 
 
 
 
 

23 kommentarer:

  1. Wauwwwwww.... hvor bliver det FLOT! Hold nu op, som jeg får lyst til at gribe pindene også, men jeg kan ikke se en snus ud af øjne, som konstant løber i vand og jeg er ærlig talt træt af, at nyse og pudse næse i en grad, så jeg ikke engang orker strikke. Så er man syg! ;-)

    Rigtig god weekend og god fornøjelse med at hygge med brormand :-)

    SvarSlet
  2. For fanden da også Liselotte. Ja, så er man skisme syg!
    Du får et stor ae af mig og se så at blive rask i en fart. God bedring søde og også god weekend til dig..

    PS: jeg er fuldstændig solgt med den garn.. hold da så lige op hvor er den lækker...

    SvarSlet
  3. Ingen grund til at opfinde den dybe tallerken, når nu den der findes fungerer ;-) det ser knagme hamrende godt ud, det du har på pindene
    Kors hvor må det da gerne snart blive d. 7.marts...for så skal jeg da godt nok gramse og hamstre garn :-) mon Jeppe ( min ældste) snart får den tanke, at det ikke (kun) er ham jeg kører til Aalborg for at besøge ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mon ikke sønnike har luret dig Anne;) men gør det noget at slå to fluer med et smæk? Nej vel :0)

      Slet
  4. Hvor er det smukt, Ulla. Enkelt og alligevel med en fantastisk effekt.
    Jeg blev også forelsket i det garn, da Liselotte præsenterede det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan jeg godt forstå at su gjorde AC.

      Slet
  5. Nej, hvor bliver det smukt! Dejlige farver sammen også.

    SvarSlet
  6. Tak skal du ha. Ja det er skønne farver alle som en.

    SvarSlet
  7. Det ser virkelig godt ud og dejligt at høre om erfaringerne med dette nye garn :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også spændt på hvordan det arter sig som følgetråd. Det glæder jeg mig til at prøve.

      Slet
  8. Spændende med den pacalina - den har jeg vist ikke hørt om før.
    På et tidspunkt må jeg nok også lige prøve den af ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er også en helt ny garn hos Gsrnudsalg Mona.

      Slet
  9. Ih! Hvor ser den lækker ud. Lige mine farver. God weekend med brormand

    SvarSlet
  10. Det ser top-lækkert ud.

    SvarSlet
  11. Hold op det ser godt ud - smukt så det gør noget :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marianne, jeg er også helt vild med de farver..

      Slet
  12. Ser virkelig lekkert ut, ha en fin helg, hilsen Beth

    SvarSlet
  13. Du har ret, en top down sweater med et minimum af montering er også min yndlings konstruktion. Det fungerer, det er nemt, og det kan tilpasses undervejs.
    Din trøje ser som altid lækker ud, det er vist noget lækkert garn. Jeg kan ikke strikke med flere tråde, da jeg altid kun får den ene med, men måske skulle jeg forsøge med dette garn, der er så mange to trådede modeller jeg gerne vil lave, men som desværre er uden for rækkevidde.

    SvarSlet