torsdag den 26. juli 2012

HVORDAN EN GANG LUGNING KAN KOMME TIL GLÆDE OG GAVN HOS MANGE

Vejret var vidunderligt her til morgen, så jeg smøgede ærmerne op
og gav mig til at luge mit staudebed.
Jeg havde godt nok ikke lige ærmer der kunne smøges,
men luget blev der alligevel.
Jeg nyder den smule stauder jeg har tilbage.
Tidligere havde jeg to kæmpebede i haven,
men da skulderen ikke er vild med haveredskaber
og jeg ikke er vild med ukrudt,
var der kun én vej.
Nedlæggelse af bedede.
Det bed jeg  har tilbage, kan jeg næsten klare
uden problemer.
Det er ikke så tit jeg går det igennem.
og derfor kunne jeg i dag fylde en trillebør med
alskens lækre sager
i hvert fald hvis man er høne,
kanariefugl
eller
gris
De nød det alle med stor fryd.
Sådan kan man glæde både øje, samvittighed og dyr.
Lidt senere på dagen er jeg at finde lige her,
med en bog og strikketøj.
Mens jeg gik og lugede kom vores avisbud forbi med avisen til Carla.

8 kommentarer:

  1. Jeg har også hevet op, men her var det mandahøje brændenælder - så savner jeg mine dyr, de elskede brændenælder nårmde lige var lidt tørre ( god kalkkilde)
    Jeg er nu på terrassen med strik - det er skønt :)
    Håber du nyder det :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg nød, med stort kan du tro Marianne..

      Slet
  2. Sikke dejlige omgivelser, du bor i. Hvis jeg havde den udsigt, når jeg strikker, fik jeg vist ikke lavet andet

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er værd at kigge på.. Og jeg nyder den...

      Slet
  3. Svar
    1. Så skønt Kirsten. Her bliver vi høje uden at fyre den fede.. Griner... Fortsat god ferie...

      Slet
  4. En skønne dag kommer jeg altså forbi til en kop kaffe og en hønsesnak, Ulla. Det ser SÅ dejligt ud derude ved jer :-)

    SvarSlet