mandag den 2. juli 2012

PUDE PÅ SKRÅ, med en slags opskrift til

Singlen blev til duo og nu er det sluttet med en trio.

Slut er det, for jeg har brugt garnet op.
Helt op med undtagelse af det grå.

Det har været sjovt at strikke de farvestrålende puder. 
Men nok er nok.
Nu venter trioen pænt på at komme ind i deres nye sted.


Jeg har ikke for og bagside på mine puder.



Begge sider skal være lige pæne, synes jeg.
Det er nemlig ikke pyntepuder, men brugspuder jeg laver.


EN SLAGS OPSKRIFT:
Jeg strikkede denne pude på skrå i retstrikning
Slog 3 masker og og tog 1 maske ud i hver side på alle retpinde.
For at lave en pæn kant løftede jeg 2. maske og 2. sidste maske løs af på vrangsiden.
Udtagningerne foretog jeg 2 masker efter begyndelsen og 2 masker før slutningen af pinden.
Jeg blev ved med at tage ud til det passede med monteringspuden.
 Eller rettere til den var ca 3 cm mindre på begge led, så sidder puden pænest synes jeg.

Derefter tog jeg ind i hver side på alle retpinde ved at løfte 2. maske løs af,
strikke 1 maske og løfte den løse maske over,
fortsatte til 3 masker før slutningen af pinden hvor jeg strikkede 2 masker sammen.
Og lige pludselig var der igen 3 masker på pinden.

Igang med 2. side på samme måde.

Striberne bestemte jeg efterhånden som jeg kom frem.



Derefter hæklede jeg en række fastmasker rundt om hver del.
I hjørnerne hæklede jeg 3 fastmasker i 1 maske.


Derefter hæklede jeg de 2 stykker sammen med fastmasker.


Da jeg havde hæklet de 3 af siderne sammen, puttede jeg puden i
og hæklede den sidste side til.

FAKTABOKS:

GARN:
En blanding af:

Bølgen blå,
Asters,
Pærerskal
og
Slikkepind
i

Sødsuppe
i

og en lille bitte smule
Grå

alt fra

Jeg strikkede med 2 tråde uanset kvalitet

FORBRUG:
Inden sammenhæklingen vejede hver stykke 85 gram.

PIND og NÅL
4½ og 3½




11 kommentarer:

  1. Smuk trio - skal de flytte sammen med det smukke Mano porcelæn :0)

    SvarSlet
  2. Go´ ide, hvor er de flotte. Hilsen Joan M.

    SvarSlet
  3. Sikken du får nørklet - godt med en trio - den sidste er også fin!

    SvarSlet
  4. Fik den gjort færdig under vores spil i aftes;)

    SvarSlet
  5. Smarte puder, og fint til at bruge rester til.

    SvarSlet