onsdag den 11. juli 2012

STRIKKEGLÆDE SÅ DET BASKER

Jeg har, som altid, mere end et strikketøj igang samtidig.

Lige nu er det
den grå bluse og sjalet
der får min opmærksomhed.

Ja, der er også andet på nogle andre pinde,
men de er ikke fremme lige nu.

Kun disse to.

Jeg er vild med dem på hver sin måde.



De to grå farver er så fantastiske sammen,
jeg har nævnt det før, undskyld,
men det er de altså.



Det er en helt simpel Top-Down strikket bluse,
uden dikkedarer.
Somme tider er det bare det smukkeste,
med enkelthed.

Når jeg ikke gider tykke pinde og ensfarvet strik



springer jeg over til sjalet med gang i.

Det bliver et farvespil uden lige.

Brændte farver i smuk harmoni.
Jeg er ret lun på det.

Jeg glæder mig også til at komme igang med
Stephen´s
for skulle jeg finde bare en lille bitte mangel ved disse to strik,
er det at der ikke er den store udfordring ved at strikke dem.

Det er sundt med meditativ strik som de to,
men jeg kan også godt lide at blive udfordret lidt,
og det tror jeg måske jeg bliver med Mystery Shawl.
Jeg kommer ikke til at vente længe.
Den 13. kommer første del.




12 kommentarer:

  1. Så smukt så smukt på hver sin måde

    SvarSlet
  2. Ih Ulla, 2 skønne projekter og dine farvesammensætninger får det til at krible i mine fingre. Jeg er enig med dig, det grå ser fantastisk ud. Jeg glæder mig til at se din trøje, den bliver god kan jeg allerede mærke. Det samme gælder for papegøjen, som bliver en rigtig efterårsbasker.

    SvarSlet
  3. Nej, det er ikke at forklejne noget der bare går derud af.
    lækre sager du har gang i.
    De farver du leger med i sjalet er MumS ')
    Yt.

    SvarSlet
  4. De to grå ser også smukke ud i mine øjne - og hvor er det skønt at mærke din begejstring og strikkeglæde!

    Din farvekombination i Parrot er da helt fantastisk!

    SvarSlet
  5. Flotte projekter, du har gang i, Ulla :-)

    SvarSlet
  6. Jeg giver dig helt ret i det med de grå farver, der står flot til hinanden.
    Lækre projekter.
    Det er en god idé at have et par ting at skifte imellem.
    hilsen Mona

    SvarSlet
  7. Enig. De to grå er smukke sammen. Vil du løfte sløret for hvilke garner / farver du har brugt ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Bomuld/hør i farven Lys grå og 100 % hør i farven stålgrå. Begge garner fra www.garnudsalg.dk

      Slet
  8. Hold da op du er hurtig, bogen har jo næsten lige fundet dig og ikke mig :0) det bliver rigtig flot det sjal.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg fik den røde garn tirsdag i sidste uge og viste bare at den skulle blive til Parrot, så jeg slog masker op allerede fredag.

      Slet
  9. Smukke projekter du har gang i. Nogle gange skal man bare lade garnet "tale" - strikke helt enkelt uden dikkedarer. Det bliver godt.
    Sjalet er smukt - men alt for vildt for mig. Gad vide om du har gang i dine "rester" til dette projekt ;o)

    SvarSlet