onsdag den 23. april 2014

320 gram af min yndlingsgarn

Nu må jeg se om jeg er bedre til at beregne garnmængder næste gang jeg skal afsted. Heldigvis havde jeg mere appelsinskræl på lager, så ingen panik over det.
Den færdige bluse er blevet virkelig skøn. Lige som jeg drømte om.
Jeg har for en gang skyld ændret lidt i opskriften. Det er noget jeg  sjældent gør i HF's modeller, men jeg ville gerne have en dybere halsudringning,
og lidt mere længde på.
Begge ting var lette at lave om.
Jeg har elsket igen at strikke en Falkenberg. Hendes opskrifter er så fantastisk gennemarbejdede og spændende at strikke.
Igennem tiden har jeg strikket rigtig mange af hendes modeller og nydt at strikke hver og en.
 
FAKTABOKS:
 
OPSKRIFT:
Harmony af Hanne Falkenberg.
 
GARN:
320 gram Blackhill Uld&Bomuld i farve Appelsinskræl
 
PIND:
3
STØRRELSE:
xl
 
BEMÆRKNINGER:
Blusen er strikket fra side til side, med vendemasker på ærmerne. Selv om det måske ser ud til at der er vrangmasker i strikken er der som næsten altid i
Hanne Falkenbergs modeller kun strikket med retmasker. Nogle gange strikker man med én tråd, andre gange med to.

27 kommentarer:

  1. Wauw den er flot, helt suverænt en af de flotteste ting du har strikket. Sikke en skøn farve og både mønster og model er supersød. Jeg er også stor fan af Hanne Falkenbergs modeller. Hendes design er altid gennemarbejdede og meget elegante.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de søde ord Uldbegavet. Farven er en af mine yndlinge.

      Slet
  2. Den er da lige klar til sommeren. Mønstret står så fint frem i det garn. Det er vist ren brugerglæde....

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, mønstret kommer så fint frem i den garn.

      Slet
  3. Jeg har også strikket flere af hendes modeller, det er trøjer man elsker.
    Din er blevet rigtig flot. Den sidste jeg har strikker er vesten BLUES, som jeg også vil bruge som sommertrøje.
    God onsdag til alle.

    SvarSlet
  4. Hvor er den altså blevet skøn, Ulla! Min havnede i den bunke, der aldrig bliver færdig, men jeg er vist smittet og klar til at prøve igen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er så hooked at jeg godt kunne finde på at slå op til endnu en;)

      Slet
  5. Hej, hold da op hvor er den flot og fed farve...
    Ville det være muligt at strikke den i ren uld fra garnudsalget?
    Mvh Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Højlandsulden ville være perfekt Tina.

      Slet
    2. Tak for svaret... Så er det på planen snart - god weekend
      Tina

      Slet
  6. Hvor er den flot Ulla, jeg er også helt vild med den farve!

    SvarSlet
  7. Den er virkelig lækker at se på, både model og farve.

    SvarSlet
  8. Jeg er også stor tilhænger af HF modeller aldrig fejl i hendes opskrifter og lige til at gå til. Rigtig skøn model og lækker farve du har fået strikket

    SvarSlet
    Svar
    1. Gik flere danske designere lavede lige så fejlfrie opskrifter;)

      Slet
  9. Superflot model ! og sikken en farve !

    SvarSlet
  10. Kan man kun købe opskriften sammen med hendes garn?? Har ikke kunnet opspore den uden.

    SvarSlet
    Svar
    1. HF sælger kun kit . Så derfor kan du ikke finde opskriften alene:)

      Slet
    2. Ok, tak for info Ulla!

      Slet
  11. Kan det passe at opskriften er udgået ?

    SvarSlet