torsdag den 13. september 2012

500 GRAM FED HØR TILSAT LIDT BOMULD

I weekenden begyndte jeg at strikke denne bluse,
og i går blev den færdig.
Efter en tur i vaskemaskinen er den nu klar til brug.

Jeg havde 500 gram lækkert hørgarn,
som lå og ventede på det rette projekt.
Denne oversize tunika var lige sagen til garnet.

Jeg havde bare ikke nok garn fandt jeg ud af da jeg var godt igang.

Den melodi har jeg hvis spillet før.
Der var hvis noget med en rosa bluse, der fik tilsat noget lyseblåt.
Denne gang blev det til rød bomuldsbesætning.
Jeg synes den røde klæder den nougatfarvede hør rigtig godt.
Begge ærmer blev røde, det ene tilsat en anelse lysebrunt.
Det sidste stykke forneden blev også rødt.
Strikket i retriller og uden sidesøm
Det fungere med slidsen synes jeg.
Blusen strikkes fra oven og ned (top-down).
Det nye for mig var den sjove udtagning, med en retrille på skulderen.
De fire masker ret lod jeg fortsætte ned langs siderne.

FAKTABOKS:

OPSKRIFT:
fra
(str. small kan downloades ganske gratis,
de andre størrelser koster lidt)

GARN:
500 gram brunt  Hør
fra
og
100 gram rød Bomuld
(strikket med to tråde)

PIND:
4

BEMÆRKNINGER/ÆNDRINGER:
Som sædvanlig har jeg lavet ændringer hen ad vejen.
Strikkefastheden passede ikke helt, så det var første ændring.
Jeg strikkede retriller langs siderne.
Jeg tog nogle masker ind fra ærmegab og ned langs bullen.
Det nederste af bullen er strikket i retstrikning.
Jeg strikkede slidser forneden.
Måske var der flere ting der blev ændret, jeg husker dem bare ikke.

Det er helt sikkert en model der kommer på mine pinde igen.





19 kommentarer:

  1. Den er blevet vild lækker... og sikke en fart du har haft på pindene. Jeg er superglad for min model - men skal vit lige have føjet lidt til længden.
    Obs det er str. XS som er gratis...

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret, jeg retter lige.
      Jeg har faktisk slet ikke set hvor lang den skulle være, jeg strikkere bare til jeg synes den passede ned over bagen, som er min foretrukne længde?

      Slet
  2. Der er altså turbo på dine pinde Ulla.
    Jeg synes godt om efekten på ærmerne :)

    SvarSlet
  3. Det er jo helt vild hvad du kan nå på et par dage ;-) Hvor er det flot med den røde til ;-) i klæder hinanden.

    SvarSlet
  4. Den er da bare for lækker! Superflot er den, og farvesammensætningen er - igen - i top.

    SvarSlet
  5. Sikke et tempo du holder dig! Super flot! Jeg har også kig på modellen.. Den er rigtig fin.

    SvarSlet
  6. hej

    fed trøje.. med fine detalie...

    SvarSlet
  7. Flot flot trøje , og det klær den helt sikkert med det røde - spændende model :)

    SvarSlet
  8. Smuk trøje. Skøn detalje med det røde.

    Har du turbo-motor på dine pinde?? Sikken fart! :-)

    SvarSlet
  9. Hvor er den flot. Og det er da utroligt som du er hurtigstrikker. Men du kan vel snart ikke have plads til mere i dit klædeskab??

    SvarSlet
  10. Rigtig rigtig fin og god med de forskellige kanter - super !

    SvarSlet
  11. sjov facon :) - men super super flot PÅ ...
    rigtig flot løsning med flere farver ....
    hold op det har været med turbo...
    knus♥

    SvarSlet
  12. Ennå en lekker sak, den ble wow :)

    SvarSlet
  13. Du milde, hvor har du fart på. Lækker sag, du har fået lavet. Endnu engang!

    SvarSlet
  14. Jeg er SÅ imponeret Ulla, dine pinde må gløde! Du er så hurtig og du får virkelig lavet nogle skønne ting. Jeg vil også gerne lave mellow sweater, og jeg har kigget lidt på garn til den.

    SvarSlet
  15. Altså Ulla, det sprøjter bare ud med flotte modeller her hos dig, endnu engang har du lavet en rigtig fin farvesammensætning og en smuk bluse. Godt gået...

    SvarSlet
  16. Det var dog utroligt, at du allerede har strikket en trøje mere, du er jo en hel produktions enhed. Tunikaen er supersød og bare lige dig.

    SvarSlet
  17. Uhh, den er jeg også i gang med, glæder mig til at den bliver færdig, selvom jeg ikke strikker så hurtigt som dig. Du er da den vildeste turbostrikker !

    SvarSlet
  18. Really cute-looks great on you.
    Barbara

    SvarSlet