torsdag den 13. september 2012

Jeg tæller og regner og klør mig lidt i håret

Som jeg omtale i går er der kommet nye masker på mine pinde.
I form af Helga Isager´s Starling. 
 
Helga laver design i str small til large,
så når jeg får lyster i hendes retning,
må jeg igang med at omregne og lave større.
 
Normalt kan jeg godt se hvor designeren vil hen med sit værk,
men Helga er ikke helt for min hjerne.
Hun laver nogle skønne modeller, men logikken i hendes opskrifter,
og måden hun skriver dem på,
 er altså noget kringlet for mig. 
Måske fordi jeg strikker så mange engelske opskrifter,
som er lige ud ad landevejen.
Jeg ved det ikke.
 
Jeg klør på og strikker og prøver efterhånden,
så får vi se om det kommer til at ligne eller ej.
Heldigvis er blusen strikket oppefra og ned,
så den er nem at prøve hen ad vejen.
 
Mit farvevalg og garnkvalitet er fantastisk, hvis jeg skal sige det selv.
 
Jeg har valgt
og
 
Så fåes det ikke mere lækkert og smukt tror jeg.
 
Skulle det ikke lykkedes mig at få strikket denne model,
vil jeg sætte de to garner og farver sammen i et andet projekt.
 
Men nu forsøger jeg forløbig med den her.
 
I hører nærmere...
 
 

7 kommentarer:

  1. Helga ER snørklet,Ulla :-)

    SvarSlet
  2. hej Ulla
    når man bare ser billeder af modellen
    kan man godt blive forledt til at tro, at det er relativt let at udvide ..
    men jeg har så heller ikke set opskriften. Og navnet Isager plejer ikke være garant for de helt nemme modeller.
    Men bare klø på - det er også godt med nogle udfordringer ;o)
    og resultatet bærer måske lønnen i sig selv.
    hilsen Mona

    SvarSlet
  3. hej
    en rigtig spænde og udfordringe opgave, håber du lykkes med den, for ejg glæder mig til at se hvordan det kommer til at se ud.

    SvarSlet
  4. Det lyder godt nok som noget af en udfordring, men er der nogen der kan knække nøden, må det være dig. Helgas opskrifter er utroligt smukke, men ikke helt logiske og det virker nogle gange som om de bliver gjort mere besværlige end nødvendigt, men måske forstår jeg bare heller ikke hendes måde at tænke en opskrift på.
    Din starling bliver fabelagtig i de farver. Modellen er supersød og klædelig.

    SvarSlet
  5. At ændre på modellerne er til tider ret hovedbrydende, jeg er sikker på at du nok skal få knækket koden og få den lavet så den passer dig ;-) de to farver sammen er rigtig flotte.

    SvarSlet
  6. Jeg synes også Helgas opskrifter er lidt kringlet, men det ser ud til at du har knækket koden.
    Glæder mig til at følge med :)

    SvarSlet
  7. Helt enig - Helga tænker ikke som vi andre, haha !

    SvarSlet