fredag den 28. september 2012

LONE's WISDOM

Da Lone var hjemme forrige weekend kiggede hun i strikkebøger
og faldt for denne cardigan.

Den eneste ændring hun ønskede var at ærmerne blev som i
model: Goodwill, og at den hæklede kant blev i samme
farve som resten af cardiganen.
 

Hun valgte en petrol inderlomme.
 

og perlemorknapper, der spiller i garnets farver.
.

Garnet valgte hun også selv.
Der blev lavet et par strikkeprøver,
men hurtigt blev det bestemt at det skulle være denne 
blanding og farvesammensætning
 

Slutfacit er ikke så ringe, synes jeg.
Jeg håber den passer og "barnet" er tilfreds.
Jeg glæder mig til at se den på.
 
FAKTABOKS:
 
OPSKRIFT:
 
fra hæftet:
 
STØRRELSE:
Medium
 
GARN:
92 gram i farven Lys Turkis/13
 
strikket sammen med
 
136 gram i farven Indigo
 
Lommer:
ca. 5 gram i farven Atlanterhav
strikket sammen med
under 1 gram i farven Turkis/6701
 
 
PRIS:
under 200 kr.
 
GARNER INDKØBT HOS:
 
PIND:
3,25
 
BEMÆRKNINGER:
 
Jeg kan varmt anbefale at strikke de to garner sammen.
Jeg strikkede på pind 3,25, fordi det passede med
strikkefastheden i opskriften.
Jeg kunne sagtens forestille mig at gå helt op på 4-4½
for at få et mere luftigt udtryk. Afhængig af hvilke
projekt det er til.
 
 

47 kommentarer:

  1. Denne var flott, ser så myk ut..
    Hilsen og god helg
    Lisabeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du ha Lisbeth. Også god weekend til dig.

      Slet
    2. Jeg har forresten linket til bloggen din på et et innlegg med Billowinggenseren min :) Som takk for stor inspirasjon :)

      Slet
  2. Hvor er det en smuk cardigan og herligt til den dansker vinter:-)

    SvarSlet
  3. Hvor er den blevet smuk - dejligt når ens børn ønsker noget :)

    Rigtig dejlig weekend

    Marianne

    SvarSlet
  4. Jeg elsker at strikke til hende..
    God weekend til dig også.

    SvarSlet
  5. Hej Ulla.
    En helt fantastisk trøje du har fået lavet til din datter. Flotte farver og flotte detaljer.
    Ved du om mønsteret kun findes på engelsk, jeg er ikke helt sikker på, at jeg kan tyde en engelsk opskrift.
    Har forøvrigt fulgt dig et stykke tid, og jeg beundrer dine strikkeevner. Flotte ting du altid får fra hånden.
    Venlig hilsen
    Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for roserne Mona.
      Jeg har ikke set opskriften på dansk.

      Slet
  6. Smuk smuk, det er den trøje, skønne blandinger af garn. Og tak for du gav mig lige inspiration til hvordan mit næste projekt skal se ud. Har været rastløs de sidste par dage over ikke at kunne komme på hvad jeg skulle strikke. Tænk sig det kan lade sig gøre...:o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kender det godt.. Det er forfærdeligt at have det sådan;)
      Jeg er glad for at jeg kan være med til at få dig ud af rastløsheden.

      Slet
  7. Den er utrolig flot og fint med kontrastfarven i lommen. Den bliver din datter sikkert glad for.

    SvarSlet
  8. Hold da lige helt op...flot model.Du er en så kreativ strikker at selvom misundelse er en grim ting,så nager den lidt her hos mig :-))

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for se søde ord.. Og misundelig må man godt være... På den gode måde....

      Slet
  9. Hvor er den bare blevet flot.
    - pokkers også... nu lokk.. - øh inspirerer du jo igen! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Griner... Det er godt at blive inspireret.

      Slet
  10. Hvor er den blevet flot - hold da op! Jeg krydser fingre for at den sidder som den skal!
    Endu en model til ønskelisten ( der i forvejen er alen lang :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tænk hvis vi ikke havde en ønskelisten Kirsten. Gisp...;))
      Jeg krydser i den grad fingre for at den passer..

      Slet
  11. Hvor er den bare lækker! Jeg tror jeg snart må til at tjekke Hargreaves ud..

    SvarSlet
  12. Nøj, hvor er den flot ! Smuk model (der også står på min to-do liste) og super farve- og garn sammensætning.

    SvarSlet
  13. Hold da op hvor den er blevet flot, fin farve den har fået. God ide med den farver lomme, den lige som sætter prikken over iet
    Det garn må jeg prøve at strikke i.

    SvarSlet
  14. Det skulle du gøre... Men du bliver afhængig..... ;)))

    SvarSlet
  15. Hej. Fantastisk trøje, og imponerende, så hurtigt du strikker. Må være dejligt at aflevere sådan et stykke smuksag.

    SvarSlet
  16. ...ein Traum liebe Ulla.....wunderbares Garn, die Farbe....ganz fantastisch!!!
    Ein schönes Wochenende wünsche ich Dir und Deinen Lieben!
    Herzlichst, Heidi

    SvarSlet
    Svar
    1. Vielsen dank Heidi..
      Rigtig god weekend til dig og dine..

      Slet
  17. Hvor er den altså bare flot, og sikke hurtigt du har fået strikket den :-)

    SvarSlet
  18. Super fed strik ... du er altså bare en turbo-strikker ;0)
    God weekend

    SvarSlet
  19. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet
  20. Hvor er den blevet smuk!!! Især kanten ved ærmerne. Jeg har Cherished. Men er sgu for fed til de fine cardis:-)
    Umm, så nyder vi at vores unger kan og gider:-)
    Mega flot.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Sidsel.
      Jeg er ikke bange for at ændre i opskriften, hvis jeg er faldet for en model der har lidt fo meget talje;)

      Slet
  21. Hvor er den lækker, skønt at kunne glæde datteren med så fin en sag. Dine justeringer og detaljer er så inspirerende:-)

    SvarSlet
  22. Det var dog en utrolig smuk cardigan ! Hargreaves modeller går man nu aldrig fejl af - og garnet er lige prikken over i'et ! Knapperne passer perfekt. Jeg er sikker på det bliver en succes :o)
    hilsen Mona

    SvarSlet
  23. Hvor er den smuk - din datter kan da kun blive mere end tilfreds :)

    SvarSlet
  24. Helt vildt skøn trøje med en lækkerheds faktor, der siger spar to. Din datter er super heldig. Virkelig vellykket model.

    SvarSlet
  25. This sweater is just gorgeous. Looks so soft.

    SvarSlet
  26. Tanks .. And yes it is very soft.

    SvarSlet