søndag den 30. september 2012

SØNDAGSSTILHED MED NYT PÅ PINDENE

I dag er vi stille.

Balskoene skal stilles på plads igen.
Mine lægge er lidt ømme,
men det gjorde godt at komme lidt uden for matriklen.

I aftes var vi i Fuglsøcentret til middag
og efterfølgende skøn koncert med
dåre dejlige Søs Fenger
og i godt selskab med venner.

Hvor vi dog nød det begge to.
Ole holdt godt ud.
Det skønt der er fremskridt for hver dag.

Luften er gået lidt ud af ballonen i dag.
Ole er træt, så der skal hviles i stor stil.
Jeg kan hører hans småsnorken fra soveværelset.

Jeg sidder ganske stille med mit strikketøj
og en lydbog,
alt mens jeg kigger på køerne.

I morges da jeg stod op,
fandt jeg garn til en hue til Lone.

Moon af Hargreaves.

Jeg orker ikke så meget i dag.
Dog skal jeg lige have gang i en støveklud,
handlet en smule og  forberedt lidt mad til i morgen.

Der kommer brormand og kone  til frokost.
Det er længe siden vi har set dem,
så vi glæder os.

Men lige nu vil jeg tilbage til Lones hue.


Må I få en dejlig søndag derude.


19 kommentarer:

  1. Og rigtig god søndag til jer :)
    Skønt med god musik og en svingom - Søs er fantastisk!

    SvarSlet
    Svar
    1. Rigtig dans blev det ikke til, men en masse stående rocken.. For nogle af os vel at mærke;)))

      Slet
  2. Tak og i lige måde :)
    Dejligt med en tur uden for matriklen , og dejligt din mand får det bedre og bedre .

    SvarSlet
  3. Tak i lige måde - det er glædeligt at det går fremad med din mand.
    Fin hue iøvrigt.

    SvarSlet
  4. dejligt at høre, at det går fremad med din mand :-) og skønt med en aften ude, men synes nu ældre jeg bliver jo flere dage går der før man er ovenpå igen :-)

    Håber i får en skøn og dejlig dag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, er du tosset som det tager tid at komme over. Jeg har ikke været til meget i dag;))) man skal ikke opføre sig som tyveårig ret længe før man er flad.;))))

      Slet
  5. Søs Fenger er guf for øregangene, og når hun kan nydes i godt selskab bliver det vist ikke bedre.
    Dejlig farve du har valg til Lones Moon.
    God aften til dig :)

    SvarSlet
  6. Hun er gåsehud på armene når hun åbner munden..

    SvarSlet
  7. Det er dejlig læsning, for så går det fremad. Og, så er det kun skønt at kunne tage en stille, dejlig søndag i dag. Håber jeres var lige så god som vores her i det Sydjyske :)

    SvarSlet
  8. For Søren da, der sker godt nok meget på strik fronten hos dig, det er så skønt at følge med her.

    SvarSlet
  9. hej Ulla
    hvor er det godt at høre, at din mand allerede er så frisk, at han kan komme med ud at svinge med ørerne :o)
    og så ovenikøbet til Søs Fenger !
    Det lyder som om I har haft en helt fantastisk aften.
    Og så gør det vist ikke så meget at bruge søndagen på at ligge brak.
    hilsen Mona

    SvarSlet
  10. hej
    hvor dejligt at i begge kom afsted og nød aften fuld ud, med skøn musik. efter sådanne en aften må man have lov at være lidt mat i knæne og tag en slapper.
    fin farve du strikker i, dejligt med et lille og overskuligt procekt en gang imellem, også selvom man er en hurtig og dygtig strikker som du.

    håber i nød dagen med familen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi har haft en skøn dag med Brormand. Tak.. Det gjorde godt at se dem.

      Slet
  11. Hvor skægt- jeg vidste jo godt I bor på Mols, men jeg har i 7 somre i min barndom holdt ferie på Fuglsølejren, som den hed dengang. Det er en fantastisk natur der findes dernede. Vi var som regel afsted omkring august og vi plukkede gule evighedsblomster og sad udenfor barakkerne og bandt kranse også med harekløver i. jeg mindes duften endnu.
    Det var dog nogle fantastiske balsko du har fået dig der- de ligner noget min mor havde netop i den periode vi var på Fuglsø. Vi elskede det og har nogle fantastiske 8 mm smalfilm derfra.

    SvarSlet
  12. Hvor sjovt Karin.. Der er ikke meget barak over det mere..
    Sjovt som minder kan komme frem på sære måder ;))
    Skoene er ikke helt så gamle, men de første 15-20 år har de på bagen. Jeg elsker dem..

    SvarSlet