lørdag den 1. september 2012

Hjemme


Nyvasket og klar til en lille hvil efter anstrengelserne, sidder Ole i sin stol, med et sjal over skulderen.
Han synes det er hyggeligt med sjalet i stedet for et tæppe.


I begyndelsen af ugen troede jeg ikke på at vi kunne sidde i vores egen stue i dag. Ja faktisk kom vi hjem allerede i går eftermiddag.

Det har været noget af en uge.
Fra mandag hvor vi troede Ole skulle have en ballonudvidelse og i stedet fik en dobbelt bypass.
Det har været hårdt, det er hårdt og det vil det blive ved med et stykke tid frem i tiden.
Vi kan se fremskridt for hver dag, ja de første dage var der fremskridt fra time til time.

Men Ole er træt og skal først og fremmest have ro, ro, ro.

Han har frabedt sig besøg i den nærmeste fremtid. Han magter det ikke.
Jeg er mutter skrap der passer telefon og mail og fortæller venner og bekendt at sådan ligger landet lige nu. Forståelsen er stor.

Jeg ved at meget snart får Ole lysten og energien til at have besøg. Og vil elske at der kommer mennesker forbi.

Men lige nu vil han bare have mig.
Jeg er taknemlig og glad for at jeg kan være der for ham.
___________________________________________________________

Samtidig vil jeg vil takker for jeres søde hilsner. De har varmet mig mere end I aner.
Tusind tak

21 kommentarer:

  1. Tanker herfra til både dig og Ole...

    Dejligt at han kan sige fra - og når energien er der, så at kunne sige til igen. God bedring til Ole.

    SvarSlet
  2. Hvor er det så godt man har hinanden.
    dejligt at læse i er godt hjemme igen.

    kan i have en god og rolig weekend.
    yt

    SvarSlet
  3. Rigtig god bedring. Det er da fantastisk, at man kan sidde i sin stol derhjemme kort efter sådan en omgang. Alene det må da bedre helingen i forhold til i "gamle dage", hvor man var patient og indlagt og blev passet alt for meget på.
    Godt, I har hinanden, fjernbetjeningen og strikketøjet (også de færdige sjaler).

    SvarSlet
  4. Godt, at du kan være mutter skrap, og det er der sikkert forståelse for. Det vil sikkert tage lidt tid inden energien kommer tilbage, men den skal nok komme. Og jo mere han lytter til sin krop jo hurtige går det. Snart kan han smutte ud og se til dyrene - men husk lige at tage sjalet af ;-) Det er en gave, at I kan sidde der nu. Varme tanker til jer.

    SvarSlet
  5. ...liebe Ulla,
    der 1. Schritt ist gemacht...alles andere wird auch wieder gut werden! Gönnt Euch die Ruhe, die Ihr braucht...weiterhin alles alles Gute und gute Besserung! Wie schön ist es doch, wenn man Zuhause den geliebten Menschen um sich hat.......
    Herzlichst, Heidi

    SvarSlet
  6. Hvor er det bare træls - lagde en kommentar i går - og her til morgen var den væk. Lagde en igen, så den som postet, men da jeg kom tilbage til siden var den væk. Jeg prøver igen.....
    Nå, jeg skrev noet med, at det er godt du kan være mutter skrap - det tager tid for kroppen at komme sig, men jo mere han lytter til sin krop, jo hurtigere går det. Og snart kan han smutte ud at se til dyrene - men husk lige at tage sjalet af først ;-) Varme tanker til jer.

    SvarSlet
  7. Det er fint at have en Mutter Skrap i huset (sommetider)!
    Hvor er det godt, I er på denne side af det hele, Ulla, selv om det hele jo tager sin tid.
    Alt det bedste ønsker jeg for jer begge.

    SvarSlet
  8. hej
    kan mærke at det rør mig at læse dit indlæge i dag, og straks tænker jeg godt og heldigt at han har dig, en som han gerne vil og nyder at være sammen med, en som kan sige til alle velmente mennsker at de må vente til han er klar på en beskemt og kærlig måde... elsker at læse ogopleve ægte kærlighed imellem to mennsker.
    så forsæt med at være mutter skrap og være den du er. god bederig med manden din..

    SvarSlet
  9. Godt at det hele gik som det skulle. Rigtig god bedring med din mand! Dejligt for ham at have sådan en Mutter Skrap:-)

    SvarSlet
  10. Rigtig god bedring med ham.

    Så dygtige som lægerne er i dag, så går der nok ikke lang tid før han igen er "fit for life".

    Held og lykke og gode ønsker til jer.

    SvarSlet
  11. Godt at det nu er overstået! Jeg håber, at Ole snart genvinder kræfterne. I mellemtiden er det godt at der er en, der kan skabe ro omkring ham.

    SvarSlet
  12. God bedring ! Det er en haard omgang for jer begge to, saa pas ikke kun paa Ole men ogsaa paa dig selv !
    kh
    Angelika

    SvarSlet
  13. Hvor er det dejligt at læse at I er i vante omgivelser igen.
    Forsat god bedring til manden din og de varmeste tanker til dig :)

    SvarSlet
  14. Lige præcist, Ulla. Ro og fred. Luft og god mad. Det er en stille fremgang. Se ugevis og ikke dage. Der vil være nede-dage. Sådan er det. Der kommer måske meget følsomhed ind. At man græder over en Bambi film. Tuder over børnetegninget evt. Det ER helt normalt! Ole kan føle sig depressiv. Det er normalt. Men varet det over 2 mdr, ska I søge hjælp.
    Jeg har arbejdet med hjertepatienter hele mit liv. Ulla, der kommer en reaktion. I var ikke forberedt. Måske var det Ricardo det var narkoselæge. Varde brugte vi i Aalborg, da vi ikke kunne følge med.
    Så nu: ro, hvile, god mad, luft og ok at tude. Krammer

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var Ricardo der var vores narkoselæge.
      Alt du skriver er vi opmærksom på. Det er som at hører de søde læger og sygeplejesker tale med os.
      Tak fordi du deler af din erfaring.

      Slet
    2. Glad for at I er informeret på rette vis. Og Glad for at Ole kom godt over det. Jern og protein er godt for sårheling. :-)et glas rødvin hjælper også.
      Ricardo er så sød og dygtig. Jeg holder meget af ham. At man vælger bypass fremfor PCI, ballonudvidelset er faktisk godt. Nuvel, hård for kroppen. Men på lang sigt en meget god behandling.

      Slet
  15. Flot gået. Jeg er imponeret over, hvor hurtigt det er gået, og hvor flot I klarer det. God bedring og fra nu af, er jeg sikker på, at det kun går frem ad:-)

    SvarSlet
  16. Hvor er det positivt at I allerede er hjemme igen. Det er nu engang der, man slapper bedst af, og bedst kan komme til hægterne efter sådan en omgang. Fortsat god bedring
    - og varme tanker herfra.
    Mona

    SvarSlet
  17. Rigtig mange varme tanker herfra, med ønske om hurtig bedring.
    Pas på jer selv.
    Kh. Dianna

    SvarSlet
  18. Hvor er det dejligt at høre at Ole allerede er hjemme igen . Det er en hård og barak omgang - ikke kun fysisk .

    Sender varme tanker til jer begge

    Marianne

    SvarSlet
  19. Ro, ro og kærlig omsorg. Det lyder til at du har fuldstændig styr på det. God bedring.

    SvarSlet