mandag den 18. november 2013

Makkie eller noget der ligner i hvert fald

Igen har Kenneth´s skønne Silk/Mohair gjort sig godt.
I denne  cowl har jeg sat den sammen med den tynde Højlandsuld.
Resultatet er fantastisk blødt og lækkert.
 
FAKTABOKS:
 
OPSKRIFT:
 
GARN:
Blackhill Højlandsuld 14/2 i farven flødeskum
sat sammen med
Blackhill Silk/Mohair i farven Kit
 
 
PIND:
4
 
BEMÆRKNINGER:
Som sædvanlig går jeg mine egne veje og retter mig ikke slavisk efter opskriften.
Denne gang har jeg brugt ½ nummer tykkere pinde og slået lidt færre masker op for at kompensere for det.
Længden/højden er også way out.  

21 kommentarer:

  1. Jeps, ren mums, jeg har lige kastet en påfugl på mine pinde, silkmohair og supersoft

    SvarSlet
  2. Smuk og garanteret så blød at den næsten ikke er til at få af igen ;0)

    SvarSlet
  3. Ulla - jeg kunne også tænke mig sådan en liste over mit færdige strik som du har på din blog - mon du med få ord kan fortælle, hvordan jeg gør - er det en gadget eller en ekstra side i skabelonen eller noget helt tredje?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen jeg ville så gerne hjælpe dig, men jeg er altså sådan en analfabet til at forklare noget med opsætning i EDB, så desværre må du gå andre steder hen for hjælp til det.
      En strikkeopskrift derimod kan jeg forklare uden at få sved på panden;0)

      Slet
    2. Tak for din velvilje - jeg tror faktisk jeg er ved at finde ud af det. Du ved - nød lærer nøgen kvinde at spinde (eller strikke)

      Slet
    3. Det er da det det gør Ellen.

      Slet
  4. Den var lekker, du inspirerer :) Hilsen Beth

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg glad for jeg gør Lisbeth. Tak.

      Slet
  5. Hvor er den flot og så en lækker blanding du har brugt :-) en tredie påfugl ?? Dine pinde må gløde hihi

    SvarSlet
  6. Jeg elsker at studere Dine strikketøjer, de er altså så dejlige! Og ihhhh hvor er det godt, jeg bor alt for langt væk til at bestille noget hos ham Kenneth, jet ville jo købe mig total fattig!

    Strik Du bare videre og nyd det!

    Hilsen fra Hanne i CH.

    SvarSlet
    Svar
    1. Øv for afstanden Hanne og tak jeg strikkestornyder videre..😋

      Slet