mandag den 18. november 2013

Strikket Origami

At folde papir (Origami) til smukke figurer har jeg slet ikke tålmodighed til.
En papirflyver er det selvfølgelig blevet til i barndommen og til mine børn, men her holder min papirfoldetålmodighed også op.
Men at lave Origami med strikkepinde er en helt anden sag.
Denne Cowl har fået de fineste folder.
Det er virkelig smukt synes jeg.
Jeg tror jeg må på jagt efter mere Strikkeorigami.
 
FAKTABOKS:
 
OPSKIFT:
 
GARN:
Igen Højlandsulden og Silk/Mohair i skøn forening.
Denne gang 2 tråde
i farve: Flødeskum
sat sammen med
1 tråd
i farve Kit/11
vægt i alt 110 gram fordelt med ca. halv til hver.
 
PIND:
4
 
STØRRELSE:
Højde: 35 cm  /  Diameter: 36 cm
 
BEMÆRKNINGER:
Ændringer i forhold til opskriften:
Jeg har brugt ½ nummer tykkere pinde og slået en mønsterbort mindre op.
Jeg har gentaget mønstret 3 gange mere end opskriften.
Den kommer som Makkie i gavekassen.

17 kommentarer:

  1. Ja det ser godt nok smukt ud! Hvordan ter det sig når det kommer om halsen?

    SvarSlet
    Svar
    1. Den "falder" fint ned Kirsten, hvis det er det du mener.

      Slet
  2. Fantastiske strukturer der kommer ud af ret og vrang! Jeg købte Britt-Marie Christofferssons bog Stickning, da jeg besøgte udstillingen på Blicheregnens museum. Der er opskrifter til de skønneste strukturer i bogen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den bog må jeg hvis have kigget lidt mere på Anne. Tak .

      Slet
  3. Hvor er det smukt - jeg tænkte tæppe eller pude da jeg så mønsteret :).

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror mønsteret ville gøre sig fantastisk til et tæppe Marianne, men til pude vil effekten med folderne udviskes tror jeg.

      Slet
  4. Det ser fantastisk smukt ud :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes også det er et fantastisk mønster Marianne..

      Slet
  5. Det ser utrolig flot og delikat ud

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg var vildt overrasket over hvordan den foldede efterhånden som jeg strikkede..

      Slet
  6. Det må jeg altså prøve! Hvor har du opskriften fra?

    SvarSlet
    Svar
    1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

      Slet
  7. Fra Ravelry Karen. Hvis du klikker på linket "Miura" lige under "opskrift" kommer du ind på siden du kan købe det.

    SvarSlet
  8. Hold da op, den ser lækker og blød ud. Jeg må vist lige tjekke den opskrift lidt nærmere ud. Det er altid sjovt når man finder og prøver nye teknikker ikke.. :)

    SvarSlet
  9. Linket til opskriften virker ikke længere. Kan du hjælpe med en opskrift?

    SvarSlet
    Svar
    1. Linket virker fint for mig.
      Gør det ikke for dig må du ind på Ravelry og søge i opskrifter (pattern) på Miura. Så kan det hvis ikke gå galt.
      God fornøjelse.

      Slet