lørdag den 2. november 2013

Så nåede jeg det alligevel

Jeg havde ærgret mig lidt over at jeg ikke kunne komme til åbent hus hos Væverne i Auning i dag, men da vi var nødt til at tage hjem fra Portugal et par dage før først planlagt, flaskede det sig sådan at jeg kunne komme af sted. Det var et par spændende timer jeg fik mig der.
Jeg er sikker på at der var nogle vævere der synes jeg stillede mange spørgsmål, men de var søde til at svare mig og  jeg fik nogle gode ideer og fif med mig hjem.
Jeg fik også dette instrument med mig.
Det er en "frynsesnomaskine". Sådan en måtte jeg da bare eje.
Nu er jeg kommet hjem igen og jeg har sat mig for at kigge på håndbold og strikke lidt.
 For  snart en måned siden startede jeg på en sweater, men den røg i skrammekrogen. Hvorfor ved jeg egentlig ikke Nu har jeg igen lyst til den. Jeg fik skilt ærmer og bul i aftes så den skulle prøves i dag. Den er som den skal være, så der skal bare lige strikkes lidt længde på og et par ærmer. Måske også lidt finesser, det ser jeg på hen ad vejen.
 
Vævestue, herreben og strikketøj. Det er da en lørdag værdig.
PS: og lige om lidt et glas portvin. For der er jo lørdag;0)
 

18 kommentarer:

  1. Smukt strik - halsudskærring og mønster ja og farven ser rigtig godt ud til dig - god eftermiddag og jo det er jo lørdag ;0))

    SvarSlet
  2. Hos mig er der ikke nogle dumme spørgsmål,men noget som hedder det er dumt ikke at spørge,ellers lærer man jo aldrig det man gerne vil,man kan selvfølgelig prøve sig frem,men det er altså dejligt når det er en irl person som lige viser og forklarer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var dejligt Gitte og jeg stillede ikke et eneste dumt spørgsmål;)

      Slet
  3. Sikke en smuk hals og fint mønster du har på din trøje.
    Selvføldig måtte du eje dette spænde arbejds redskab, ig jeg håber at du ved hvad det skal bruges til, for jeg ville være i trivl.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det skal bruges til at lave frynser med Amstrik.

      Slet
    2. Ja der ser du, det havde jeg ikke gætte på. hi hi....

      Slet
    3. Det var spændende Anne Marie, men jeg skulle have kigget lidt mere på opbindingerne, de giver mig grå hår (flere) ;)

      Slet
  4. Det var dejligt du ede at være med i "væveklub".spændende med den frynsemaskine, men jeg kan fortælle dig at det også er sjovt selv at flette frynserne i hånden. Fin trøje du har på pinden:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Sjovt ved jeg nu ikke om jeg synes det er, men resultatet af snoede frynser kan jeg rigtig godt lide.

      Slet
  5. En frynsesnomaskine! Sådan en skal man da have. Selvfølgelig. Bare navnet :)
    Skønt du nåede det hele.

    SvarSlet
  6. Rigtig flot model du er i gang med, hvad hedder den?, og hvad garn strikker du den i ?. God søndag til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den hedder ikke noget Ulla. Dete r en ud af hovedet model. Jeg strikker i tweed me please sat sammen med en garn jeg har glemt at mærke, men jeg tror det er en uld/silke. Begge fra Gsrnudsalg.dk

      Slet
  7. Den ser rigtig go ud .. ligner lidt Skovtur fra Annette Danielsen .

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, raglan har de da til fælles Irene,.

      Slet
  8. Godt du nåede det hele :))
    Super flot farve du har gang i og halsen ser bare perfekt ud!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Kirsten og nu vil jeg prøve endnu en gang at kommentere inde på din blog. Hver gang jeg prøver bliver den smidt væk:(

      Slet