torsdag den 21. april 2011

DRØMMENEDERDEL, the end






Så fik jeg skyllet nederdel og skulderstykke op og her er så det færdige resultat. Jeg mangler lige at sy underskørtet, men stoffet er købt, så det er gjort på et øjeblik.

Der er godt nok mange hæklede picotér, men jeg var lige ved at nyde det til sidst. Ikke at jeg nogensinde bliver vild med at hækle, men det her var ok.

Jeg er gennem årene blevet drillet meget med at jeg ALDRIG smider et par sko ud og det gør jeg virkelig heller ikke hvis de ikke er total slidt op. Disse sandaler købte jeg engang i midten af 80-erne og jeg synes de er helt vidunderlige til sættet. Så dril bare væk...

Overdelen er en sag jeg købte for 3 år siden, men aldrig rigtig fået brugt, da jeg synes jeg manglede noget til den. Nu perfekt hertil.

                                                                          FAKTABOKS:

Opskrift Nederdel: Nederdel fra bogen FEMININ STRIK af Lene Holme Samsøe.

Jeg har lavet ændringer i længden på nederdelen. Se her:Notater om nederdelen

Garn: Det mest vidunderlige garn fra garnudsalg.dk

Pinde: 3½

Opskrift, garn, pindetykkelse til capelet: det samme som nederdel

7 kommentarer:

  1. Super flot outfit! Du er en mesterstrikker.

    SvarSlet
  2. Sikke et fint sæt du har fået lavet! Nederdelen har jeg også strikket og jeg er bare SÅ glad for den - håber du får det på samme måde med din :-)

    SvarSlet
  3. Hvor er den smuk og feminin - Rigtig lækkert og gennemført sæt :-)

    SvarSlet
  4. Tak for de søde ord Christina, Lykke og Susanne :0D
    -Jeg tror jeg bliver rigtig glad for sættet <3

    SvarSlet
  5. Nøj, hvor er det bare super flot ;-) Og skoene - helt perfekte dertil. Glæder mig at også du er vild med vores "fælles" garnpushers fibre, de er altså en fornøjelse at arbejde med.
    Fortsat glædelig påske

    SvarSlet
  6. Det er et smukt sæt, får du helt sikkert glæde af.

    SvarSlet