fredag den 1. april 2011

RED for the SPRING

Et lille mellemværk, kan man kalde denne capelet.
Jeg har gået og ventet på en restlevering fra min garnpusher. Jeg vil gerne strikke en nederdel og jeg havde det garn i tankerne til den.
I mellemtiden har jeg flere projekter igang, (det har jeg jo altid), men jeg faldt lige over denne søde bette ting. Og fluks ned i min garnreol og plukke ud. Jeg havde 3 nøgler dyb rød bomuldsgarn og en rest tynd hørgarn. Det blev så til denne fine sag.                                                     

                                                                           FAKTA:
                                  Opskrift :primavera-capelet af Paulina Popiolek (gratis download)
Garn: bomuld fra løve og tyndt hør. Strikket med en tråd af hver nogle steder og  kun en tråd bomuld andre steder. Det var fornemmeren der bestemte;0D
                                                          Pind: 4 og 3½ til rib foroven
                                                          Strikket button-up
Modifikation: Strikkede et ekstra panel mellem 1. og 2. panel. Strikkede 3 r sm i rib i stedet for 3 vr sm.

2 kommentarer:

  1. Hvor er den dog smuk med alt det mønster, Ulla :-)

    - god fredag!

    SvarSlet
  2. Tak Liselotte.
    Ja den blev vist helt god.
    Også god fredag og god weekend til dig.

    SvarSlet