mandag den 18. juli 2011

MORGENHÆKLEPROJEKT

Det kan godt være jeg er lidt skør, men jeg mangler altså et eller andet let at lave under vores mogenkaffe.           

Vi har hver dag kl. 7 to medarbejdere inde til en kop kaffe. Den strækker sig over en lille halv time.

Jeg har lige lavet Spindelvæv til Ole, og det har jeg mest strikket på i morgenstunden.
                   Det har været så hyggeligt  at have et lille håndarbejde i hænderne.

Jeg kunne selvfølgelig også bare tage et af de igangværende større projekter hen til spisebordet, men det virker lidt overvældende synes jeg.
Lad nu gutterne vænne sig til at jeg sidder med et lille bitte et, så kan det andet komme senere.

Jeg har længe gerne villet hækle et tæppe. Jeg har set mange smukke resultateraf det.
                                          Bla. fra  AnlistOnlyangelika  og  Strikkefeen.

Nu får vi så se om jeg kan følge trop. Mit bliver noget anderledes, da jeg hækler det i bomuldsgarn.


Begyndelsen er gjort. Jeg har puttet garnet  i en skøn kurv, som jeg vil have til at stå ved min stol ved spisebordet. Så kan jeg bare lige gribe ned og nå garn og hæklenål.

Fortsættelse følger......

10 kommentarer:

  1. begyndelsen ser meget lovende ud - jeg faar lyst til et mere :-)
    kh
    Angelika

    ps.du skriver at du STRIKKER taeppet ;-))

    SvarSlet
  2. Uha, det mønster har jeg også hæklet, det er bare sådan et dejligt tæppe. Glæder mig også til at skulle igang med mit bomuldstæppe. Flot spindelvæv...
    Din flotte kjole må jeg nok tænke mig til, findes jo nok ikke i Odense..:o(

    SvarSlet
  3. Jeg har valgt at give dig en blog-award. Kig forbi min blog for at læse mere om den :)
    Mvh. Mivsel

    SvarSlet
  4. Hvad hovedet er fuldt af Angelika. Tak for hjælpen. Det er rettet nu:O)
    Så må du ha spidset "nålen" og igang igen;0D Man kan ikke få for mange tæpper..

    SvarSlet
  5. Jette du kan prøve at slå Bennedikte Udson op på nettet, så kan du måske se hvor den forhandles.

    SvarSlet
  6. MIVSEL: Jeg kan desværre ikke svare dig på din blog. Når jeg forsøger siger "Google" hele tiden at jeg skal logge mig ind. Når jeg så gør det, gentager den det bare.
    Der må jeg melde pas og opgive:=(

    Men svar skal du have:
    Det er sødt af dig at du vil give mig en "Award" Mivsel.
    Men jeg vil gerne takke nej. Jeg kan mærke på mig selv at jeg ikke er til den slags "bloglege". Jeg vil meget hellere bare skrive lidt om mine håndarbejdssysler, og læse og kommentere på jeres forskellige blogge.

    Mvh
    Ulla

    SvarSlet
  7. Hvor nogle skønne farver du har valgt til dit tæppe,glæder mig til at se det færdig.Det bliver jo nok engang i næste uge med den fart du holder dig :O)))

    SvarSlet
  8. Det kan du glemme alt om Benthe.;D Jeg er ikke en særlig habil hækler og det er jo som skrevet et "morgenkaffeprojekt";0D

    Jeg har godt nok snydt lidt. Jeg hæklede på det i aftes da manden skulle se fodbold (gab):=))) Jeg er oppe på otte felter, så der er laang vej igen...

    SvarSlet
  9. hæklede tæpper er skønne og dit ser lovende ud :-)

    SvarSlet
  10. Jeg er blevet fuldstændig bidt af det "garnværksted" Det der med mogenhækling er da gået helt fløjten.
    Jeg har siddet på terrassen hele eftermiddagen og nydt solen, bogen i ørerne og i særdeleshed hækleriet.
    Ikke at jeg tror Benthe får ret i at tæppet er færdig i næste uge, men det bliver heller ikke et "færdig til jul projekt" som jeg selv troede...

    SvarSlet