mandag den 19. marts 2012

DEN SKØNNESTE PONCHO/BLUSE/TUNIKA


Min cowboyponcho er kommet af pindene.

Den passer perfekt til min nyindkøbte OSKA nederdel.



Lacemønstret træder smukt frem i garnet.


Halsen har jeg ændret fra halsrør til en enkelt hæklet kant.


Jeg har hæklet 3 rækker fastmasker rundt om ponchoen.


Jeg har syet den sammen i siderne,
så jeg kan bruge den som bluse.


Jeg glæder mig til at tage den i brug.


FAKTABOKS:

GARN:

390 gram
farve: grå indigo
strikket med én tråd

40 gram
farve: lys grå
hæklet med dobbelt tråd

Begge garner fra:
Ynglingsgarnpusheren


Garnpris: ca 180 kr.


PIND:

5
og hæklenål nr. 3½

STØRRELSE:

85 cm bred og 75 cm høj

STRIKKEFASTHED:

Helt hen i vejret .

Jeg har slået yderligere 28 masker op
 for at få den størrelse jeg ønskede.

BEMÆRKNINGER:

Jeg er vild med det garn.
Lækkert at strikke i,
og har et helt vidunderligt udtryk.

Modellen er skøn.
Jeg har fået nøjagtig det udtryk frem,
 som jeg havde på nethinden første gang jeg så modellen.


22 kommentarer:

  1. For dælen da hvor er den smuk, jeg er vild med det lacemønster! Og så synes jeg det er en rigtig god ide at du har syet den sammen i siderne, det gør den da mere anvendelig vil jeg mene.

    SvarSlet
    Svar
    1. Meget mere anvendelig Kirsten. Nu kan jeg bruge den som en bluse, uden andet end en top indenunder

      Slet
  2. Den er blevet rigtig flot - tillykke med den.

    SvarSlet
  3. Skøn, skøn tunika, som det vel nærmest er blevet.
    Hvor må det være dejligt, at hælde den over sig.
    Ren afslapning.
    Og garnet er jo lige det, der vil være behageligt at have på det næste halve år.
    Også en skøn nederdel, du der har købt dig.
    Tøj, man kan være sig selv i.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak slkal du ha Ann.
      Ja det er et rigtig hyggeafslapningssæt jeg har fået..

      Slet
  4. Hvor er den poncho/bluse dog bare skøn.
    Sikken dog en fart du strikker i! :-)

    Jeg har selv overvejet om jeg skal prøve at købe noget af det "cowboybukse-garn", men har vist nok lige i øjeblikket!

    SvarSlet
  5. Man kan aldrig få for meget garn... Smiler...

    SvarSlet
  6. Hvor er den ualmindelig smuk. Meget flot med den lille kontrastkant. Og flot til gyldenbrun hud:-))
    Vildt hurtigt lavet...... Jeg fatter det ikke...

    SvarSlet
  7. Hvor er en blevet smuk - og jeg er stadig vild med mønsteret ;0)

    SvarSlet
  8. Ualmindelig dejlig poncho/bluse/tunika og utroligt så hurtigt du har strikket den. Den ser ellers halvsvær ud, du må være supergod til at strikke.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er bestemt ikke svær at strikke.. Strik to firkanter, hækl kanter og sy sammen..

      Slet
  9. Forrygende flot! Meget sødt lille mønster.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Irene..
      Jeg kunne godt se mønstret brugt i andre sammenhænge også. Et sjal måske...

      Slet
  10. Meget flot mønster - og man får jo lyst til at prøve "genbrugsgarnet" efter din anbefaling.

    SvarSlet
  11. Det blev en rigtig fin poncho. Sikke et smukt hulmønster. Det må man også kunne bruge til fx. et tørklæde.

    SvarSlet
  12. Virkelig flot poncho. Og nederdelen, den kunne jeg osse godt falde for

    Det gik knap så godt med min poncho, da den var syet sammen kunne konen ikke få hovedet igennem hullet. At pille op igen. ØV ØV ØV .

    Hilsen Joan M.

    SvarSlet
    Svar
    1. Griner.. Det var ikke så godt med det halshul.
      Den model nederdel har jeg adskillige af, i forskellige farver

      Slet