onsdag den 28. marts 2012

JEG ER BESTEMT IKKE TIL GULT


Gult er ikke, og bliver aldrig min ynglingsfarve.
Derfor er påskepynt og påskeliljer heller ikke mine store favoritter.

Dog er disse harer og får i plexiglas lige noget for mig.
De anes, uden helt at ses og de spiller smukt i aftensbelysningen.


Vi har en masse påskeliljer i haven.
Og fred være med det, de lyser op derude og gør ingen fortræd.

Der er dog listet en lille bitte buket ind i min stue.
Nok mere fordi det er en forårsbebuder end en smuk blomst.
De uudsprungne er altså kønnest, synes jeg.


Undtagelser for det gule har jeg dog, når jeg kigger på min
Kidmohair i farven honning.
Ikke at jeg ved hvad jeg skal bruge den til,
men lige pludselig kommer det nok over mig.


Ligeledes er jeg glad for min gule eller rettere ferskenfarvede
Italienske tweed.

Så lidt gult er jeg altså til alligevel.

8 kommentarer:

  1. Ingen regler uden undtagelse, jeg håber du får en god og gulfri påskeferie.

    SvarSlet
  2. Påskegakkegul er hellere ikke just mig, men den honninggule farve, på en solbrun hud, det kan jeg liiige se foran mig, skøn farve.

    SvarSlet
    Svar
    1. Påskegakkegul... Hvor skøn et navn til en rærlig farve.. Det er jo netop DEN gule jeg ikke kan lide...

      Slet
  3. Der findes heller ikke meget gult her og slet ikke på tøj - men gule blomster i haven hertidligt i foråret - det er ok med mig :)

    SvarSlet
  4. Jeg har lige set i dag, at neongult er moderne. Det er bare SÅ meget ikke mig.....

    SvarSlet