fredag den 16. marts 2012

SYGDOM, FØDSEL OG STRIK I EN PÆRERVÆLLING

Så var det min tur til at komme ned og kysse gulvet.
Svimmelhed jeg aldrig har prøvet før,
og en hovedpine som om der har stået 100 mand med hakke
og skovl på indersiden af hovedet.

I dag går det lidt bedre.
Jeg kan gå rundt uden at knibe øjnene sammen og støtte mig til væggene.
Ikke at jeg er på dupperne, men bedre.


Jeg har kunnet strikke i dag,
og nydt en film eller to.
Egentlig ikke så ringe.

Men vigtigst af alt,
har jeg også kigget ud af mine vinduer.
og tænk
der så jeg et under.

Min opmærksomhed blev ledt ud på køerne,
fordi et par af af dem begyndte at brøle,
og det plejer de ikke.
Jeg troede straks der var noget galt,
og blev selvfølgelig agtpågiven.

Og så var det fordi de ville fortælle at der var født en ny kalv.
Jeg så ikke selve fødslen,
men jeg så lige efter.

Jeg stod herinde med kikkerten for øjet og kiggede med.

Jeg så mor ko slikke og nusse den nyfødte.


Den første prøve på at komme op på fire ben.
Det kan man kalde Bambi på glatis.
Det tog adskillige forsøg inden det lykkedes.

Det første forsøg på at få en tår mælk,
det var lidt svært at finde ud af hvilken ende
yveret var, men til sidst lykkedes det.


Jeg så de andre køer og kalve komme på
barselsvisit.

Hvor var det vidunderligt.

Jeg glemte næsten jeg var syg.







26 kommentarer:

  1. Føj, det lyder ikke spor rart, håber du snart er på (strikke)pinden igen, i fulde omdrejninger.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu er strikkepindende i det mindste kommet i gang igen, så mon ikke efter weekenden at jeg er på toppen igen..

      Slet
  2. Stakkels dig, godt der er bedring i sigte. Jeg er en smule misundelig over din oplevelse med den nyfødte kalv :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også svær stolt over at jeg fik lov at stå på første parket kan du tro

      Slet
  3. Wauww, det er bare så livsbekræftende.
    Rigtig god bedring .

    SvarSlet
  4. Sikken dejlig fortælling.
    God bedring. Jeg ligger der selv. Det er der vist rigtigt mange, der gør.
    Rigtig god bedring!
    Host, piv

    SvarSlet
  5. Øv øv med sygdom, rigtig god bedring til dig. Sådan en oplevelse som du har haft idag, er livsgivende, og gør det værd at være til. Jeg bor selv på landet, hvor man kan være heldig med helt vidunderlige oplevelser. Vi skal bare huske på at de er der, også på dårlige dage. God weekend

    SvarSlet
  6. Puha, det lyder da godt nok som en grim omgang!!
    Rigtig god bedring til dig.
    Men sikke da en fantastisk oplevelse du så fik med!
    Den er jeg sikker på man kan leve længe på :-)

    SvarSlet
  7. Det kan man Tine, og havde jeg været rask havde jeg ikke været hjemme....

    SvarSlet
  8. En ny kalv - hvor skønt, tillykke med den.

    SvarSlet
  9. Sikke en oplevelse du fik med.
    Jeg håber sygdommen har trukket sig tilbage nu.

    SvarSlet
  10. Desværre ikke helt. Jeg er stadig svimmel og hovedet værker ret så meget.

    SvarSlet
  11. :-) sikke en dejlig oplevelse, det må være skønt at have dyrene lige ude for vinduerne og kunne følge dem.
    Øv hvor træls for dig med sådan en omgang sygdom, god bedring.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan tro jeg nyder de er så tæt på.

      Slet
  12. Klarer de bare det hele selv - altså køerne?? Det må ha´ været en fantastisk oplevelse, lidt ærgerligt at du missede selve fødslen, men det må du ha´ til gode.
    Rigtig god bedring din stakkel

    SvarSlet
  13. Ja, de klarer det hele selv.. Og vil du tro i morges var der født endnu en.. Så nu har vi fire små kalve. Nu mangler vi bare en, så er der pause til de sidste tre skal føde....
    Og tak...

    SvarSlet
  14. Årh, sådan en lille ny kalv er bare så kær.

    Lyder rigtig væmmeligt med svimmelhed. Rigtig god bedring.

    SvarSlet
  15. Uha jeg håber, du snart er i bedring.

    Men det lyder som om at den gode oplevelse ude på marken, godt kunne hjælpe lidt. Fantastisk oplevelse at have så tæt på.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er et fantastisk skue kan du tro Berit..

      Slet
  16. Stakkels dig, det lyder som en grim omgang. Jeg håber du snart er ovenpå igen. Tillykke med den lille ny, det må have været et fantastisk syn med sådan en nyfødt kalv.

    SvarSlet