tirsdag den 6. marts 2012

JEG KUNNE IKKE LADE VÆRE

Da jeg i går kørte til Ebeltoft til min mandags Yoga,
kunne jeg ikke lade være med lige at besøge den lokale strikkebiks.

Jeg havde nemlig luret på det fine strikkehæfte


Straks i aftes slog jeg masker op til en skøn sag.

Der skulle bruges Isagers Viscolin,
Det havde jeg ikke.

 I stedet fandt jeg den skønne stålgrå hør frem fra lageret.
Den er en  anelse hård at strikke med,
men hør bliver så vidunderlig lækkert når det er vasket,
så jeg finder mig i det.


Det er nederdelen jeg har kastet mig over.

Jeg drømmer mig allerede nogle måneder frem,
hvor jeg svanser rundt i en hjemmestrikket let hør nederdel.

Der er godt nok temmelig mange masker på pinden.
Næsten 700!!
og strikket med pind 3
er det ikke et arbejde
der lige bliver færdig på et splitsekund.

Men hvad jeg har jo heller ikke travlt.
Foråret er jo ikke ligefrem over os endnu.

Selv om dagen i dag er skøn med høj solskin,
sørger en blæst for at kulden  går ind i marv og ben.
Jeg skal altså lige vænne mig til det igen kan jeg mærke.

14 kommentarer:

  1. Hør er lækkert at iføre sig på en lun sommerdag og det er skøn farve du har valgt. 700 masker ville nok give mig en smule sved på panden ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu er det ikke helt 700 masker, men det giver faktisk også mig lidt sved... Må prøve at tage tid på hvor lang tid en omgang tager;O

      Slet
  2. Der er også rigtig meget, jeg gerne vil strikke fra den bog/det hæfte.
    Jeg glæder mig meget til at se, hvordan din nederdel bliver. Det var måske også noget for mig. Nu vil jeg lige se din først.

    SvarSlet
  3. Den kan altså have lange udsigter Ann;o))

    SvarSlet
  4. Det er vist godt der er længe til sommer med alle de masker på pinden ;)
    Men den skal nok blive flot. Hør er et flot materiale.
    Hilsen Mona

    SvarSlet
  5. 700 masker, du er ikke ked af det. Det er et imponerende arbejde at gå i gang med. Jeg har endnu til gode at se bogen, men har hørt der er mange fine ting i den. Jeg glæder mig til at se din nederdel.

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er nogle gode modeller i hæftet. Jeg har luret på et halstørklæde og måske den storencardigan med hæklet ryg. Den har bare så hulens meget montering

      Slet
  6. Er du virkelig allerede hjemme fra Portugal? Ja, det må du jo være. Det ser ud til at være en dejlig nederdel, du er gået i gang med i en meget smuk farve (lige min skala). Den glæder jeg mig til at se igen.

    SvarSlet
  7. Det er et kæmpearbejde, men det bliver flot :-)
    strikkeglade hilsner
    Angelika

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu får vi se om jeg går "død" på halvvejen;))

      Slet
  8. Hov - det var en fin model! Jeg har så længe jeg har strikket, drømt om 'The Nederdel', men kan ikke rigtig finde den.. Så jeg glæder mig til at se din :-) Og velkommen hjem :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Inde i mit hoved er den "The nederdel" Rikke... Men nu får vi se om den også er det når den er blevet strikket ;))

      Slet