fredag den 23. marts 2012

STRIBET SKULDERETELLERANDET


Min røde kjole manglede et eller andet.

Den har ingen ærme og her i de tidlige forårsmåneder
 er det skønt at have lidt lunt over skulderne.

Derfor har jeg strikket en lille stribet sag.


Opskriften er lige ud ad landevejen.


Striberne bestemte jeg mens jeg strikkede.
Der er absolut intet system i dem.


Jeg hæklede rundt i kanten, men lod halsen være "rå".

FAKTABOKS:

OPSKRIFT:


GARN:
og
i pink og lilla

Denne gang har jeg ikke været struktureret
og vejet garnerne før jeg gik i gang.
Ialt vejer ponchoen 85 gram

PIND:


BEMÆRKNINGER:

Strikkefasthed, pindestørrelse og mål på min poncho
passer ikke med opskriften.

Jeg har strikket den  som en kort skulderponcho.









21 kommentarer:

  1. Smukt skuldervarmer. Lige mine farver.

    SvarSlet
    Svar
    1. Pangfarver er ikke så ringe endda Annelise.

      Slet
  2. Fantastiske farver! Og det skal der til efter en grå vinter.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja der er da godt nok lys over landskabet med den blanding...

      Slet
  3. Lækre farver....la´ nu være med at tro det er sommer, det er sk... koldt idag. Pas på dig selv. Hva´ m hosten ????

    Hilsen Joan M.

    SvarSlet
  4. Helt galt med den. Har kontaktet læge og skal på penicillin . Så kan det da kun gå fremad..

    SvarSlet
  5. Oj nogle skønne farver. Det er ren bolchestrik. Helt vildt lækkert.

    SvarSlet
  6. Sikke fantastiske farver, garner og mønstre, du har sat sammen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det sjove er at alle garner er nogle jeg har fået foræret

      Slet
  7. Skøn farvesammensætning, kun til at blive glad af. Go' go' bedring.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, lidt hippie agtig er den hvis, en lille pibe og Pink Floyd så er den hjemme.. Griner..

      Slet
  8. Sikke nogle flotte farver - lige til at blive i godt humør af :)
    Træls at du nu må på penc.

    Marianne

    SvarSlet
  9. Super fantastik smuk - skønne skønne forårsfarver :))

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var så det forår jeg fik i dag, der har været tåget hele dagen..
      God weekend din spilleørn;)))) hvor jeg dog hader at tabe til dig den ene gang efter den anden:(((

      Slet
  10. Helt vildt flotte farver, godt sat sammen, og pas nu på, den sol den snyder, vinden er hyle kold endnu...:o)

    SvarSlet
  11. Du kan tronjeg passede på Jette. Jeg var pakket godt og grundigt inde i hjemmestrikket poncho og tæppe;)

    SvarSlet
  12. Smukke farver!
    Den bliver da fantastisk over den røde kjole :-)
    Fortsat god bedring!

    SvarSlet
  13. Øj hvor er de farver flotte sammen, den bliver en fryd for øjet og super let at have på ;-)

    SvarSlet