onsdag den 21. marts 2012

3 KG LÆKRE FIBRE

Så har jeg været på rov hos min ynglingsgarnpusher igen.

Jeg bliver skisme så glad hver gang jeg åbner en pakke derfra.
Jeg har selv købt og bestilt fibrene,
men det er som at få gaver hver gang.

Denne gang har jeg købt:


Den fineste tråd morbærsilke i stålgrå.

Den vil jeg elske at strikke sammen med min
grå uldgarn eller min hør/bomuldsgarn, eller uld/bomuld.
Mulighederne er mange.



Den mest fantastiske rosa farve har jeg også købt.
Det er lige mig. Hvor er den smuk.

Garnet er en Italiensk single Tweed 
(80 % uld, 20 % viscose).



Mere silke kom der også i kurven.

Jeg kan se den strikket alene i én eller to tråde
eller
sammen med
den råhvide hør/bomuld,
eller
sammen med min tynde tråd cashmere
eller???
Vi får se.


Igen en farve jeg er helt og aldeles vild med.
Kenneth kalder den granatæble og den er så utrolig smuk.

Garnet er
30% super kid mohair, 30% alpaca og 30% merino virgin uld samt 10% viscose.


Dertil købte jeg også lige lidt mere sort (lakrids) uld/bomuld.
Jeg brugte jo det sidste til min kjole

Jeg er vild med den blanding.

Den er lækker at strikke med,
har en smuk struktur,
den kan bruges i stedet for ren uld,
den har uldens fleksibilitet,
den holder faconen i brug og efter vask,
den er ikke så varm at gå med som uld.
den er blød og lækker (kradser ikke).

Jeg køber altid den "tynde" kvalitet
og mikser tykkelsen med andet garn eller to tråde af samme.

Py ha det var en ordentlig mundfuld.

Nu kommer det ned i min garnreol.


24 kommentarer:

  1. Her skal man vel nærmest ønske tillykke ;O)
    Sikke MANGE lækre fibre - heldige dig, jeg glæder mig til at se alt det du skal producere!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var jo din skyld fordi du var for langsom den anden aften med at få spillet videre. griner...

      Slet
  2. Rigtig god fornøjelse med det hele, Ulla. Der er med sikkerhed smukke stykker strik gemt i dine garner :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det håber jeg Liselotte. De fortjener det..

      Slet
  3. Uhmm - sikke lækkerier - du er så godtil at sætte forskellige garner sammen

    SvarSlet
  4. Det må man sige er lækkerier. Jeg går for tiden og tænker på bomuld uld-blandinger enten fra Holst eller fra Garnudsalg. Jeg skal bruge den til Annette Danielsens kjole på forsiden af Sommerstrik. Det lyder som om, du kan anbefale den fra Garnudsalg. Din Black Coffee kjole blev i hvert fald flot.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har aldrig prøvet Holst garn Kirsten, så deres kvaliteter kan jeg ikke svare for.
      Derimod kan jeg, som jeg skriver, varmt anbefale Garnudsalg.dk's uld/bomuld.
      Ja for den sags skyld mange andre af deres garner også;)

      Slet
  5. Hvor lækkert! Så meget fart du har på, bliver det nok hurtigt strikket. Glæder mig til at se, hvad du finder på!

    SvarSlet
  6. Skønne garner, der ligger og venter på at blive omsat til smukt strik! Kan godt forstå du føler du får en gave når sådan en skøn pakke ankommer!

    SvarSlet
  7. Så meget lækkert garn, - det må da kunne jage en hoste langt væk:)

    Det er spændende at se, hvad du får ud af det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hosten er der stadig, men humøret steg da adskillige grader

      Slet
  8. Lækre sager, jeg gad godt se din garnreol, den frister vist med lidt af hvert, men du får jo også strikket rigtig meget, og så er man jo nødt til at have noget at arbejde med. Jeg er spændt på at se, hvad du får lavet af granatæble garnet, er selv lun på det, men mangler en ide, til hvad der kan strikkes af det.

    SvarSlet
  9. Nu er jeg jo ret vild med ponchoer, så måske bliver det brugt til det.

    SvarSlet
  10. Mums for nogle lækre sager :-)
    Det er lige før mundvandet løber, for det er jo det rene slik ;-)

    SvarSlet
  11. Måske du snart skal have udvidet din garnreol ;-)

    Lækre indkøb, du (igen) har gjort!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen Tine...
      Det er det første garn jeg køber i år!
      Så kom lige igen om du kan være med der. Griner....

      Slet
  12. Sikke meget lækkert garn du har fået. Jeg har lige købt 2 kg :-) uld/bomuld er en super lækker blanding, og nu hvor min trøje har fået ny ejer, må jeg lave en ny.
    Det er meget svært at begrænse sig med alt det skønne garn kenneth har.
    God fornøjelse
    Majbritt

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret, begrænsning er ikke det der står først for når man klikker ind på KW...

      Slet