fredag den 5. april 2013

Endelig landet

 
 
I dag har Ole og jeg været en tur i Varde.
Ole skulle til sin halvårlige undersøgelse efter sin dobbelte Bypass sidste sommer.
Han skulle egentlig have været på Skejby Sygehus,
 men da der her to måneder efter at han skulle have været indkaldt,
ikke var kommet brev fra dem,
 valgte vi at tage til Hjertecentret som opererede Ole.
 
Igen fik vi en fuldstændig udsøgt behandling.
Der var tid til snak og grundig undersøgelse og mere snak.
Ole var fit for fight, bort set fra et par småjusteringer, som der bliver taget hånd om.
At et sted som Hjertecentret er truet,
 fandt vi først ud af da vi kom og så at DR var på besøg.
Det viser sig at de offentlige hospitaler henviser færre og færre patienter til privathospitalerne
og det resulterer i at lægerne får for få operationer til at de må lave ex en Bypass.
Det vil være en stor ulykke hvis det kom dertil.
 
Ole blev interviewet til indslaget som hvis nok kommer i TV-avisen på torsdag kl 21.30.
Om mit strikketøj og garn kommer med er nok mere tvivlsomt,
men på mit billede figurer det godt nok.
Jeg fik nemlig strikket en hel del på den tur.
Jeg havde for en gang skyld ikke rattet mellem hænderne,
men strikkepindene.
Jeg har kørt 426 km i dag, og det giver nogle timer på den flade.
De sidste 55 km sad jeg selv ved rattet, da Ole havde pligter i Aarhus
 og jeg skulle videre til Mols og Carla.
Jeg var så uheldig at sidde i en trafikprop i Aarhus i næsten ½ time...
og jeg kunne ikke nå mit strikketøj!
 
Nu vil jeg drikke et glas hvidvin,
spise mine stenbiderrogn og hæfte enderne på blusen.
 
God fredag aften derude.



11 kommentarer:

  1. Dejligt at Ole er tip top i orden :-)

    Kan I have en rigtig dejlig weekend :-)

    SvarSlet
  2. Det er bare skønt...
    Også rigtig god weekend til jer deroppe i Nord.

    SvarSlet
  3. Gode nyheder. Også rigtig god weekend til dig.

    SvarSlet
  4. Hvor dejligt at din mand er fint igen - det betyder alt !
    Stenbideren og hvidvin - det er sandelig ikke det værste man kan få ;0)) tværtimod - uhmm

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nem og lækker mad.. Og de smagte dejligt..

      Slet
  5. Dejligt at høre. Og jeg vil da holde øje med om dit strikketøj kommer med i tv-avisen :-) Og håber du har en dejlig aften.

    SvarSlet
  6. Ja ikke mindre end en skandale hvis sådan et sted skal lukke - øv jeg er træt af finanskrisen :((
    Spændende om Ole kommer i tv, jeg holder øje og sjovt hvis dit strik også kommer med :))

    SvarSlet
  7. Dejlig at han er i fin form igen :-) det er rigtig ærgerligt hvis de lukker så godt et sted. Hvor ser dit strik spændende ud :-)

    SvarSlet
  8. Det er godt, at han har fået så god en behandling.
    Og spændende, om dit strikketøj kommer i tv-avisen:)

    SvarSlet