tirsdag den 2. april 2013

Strikkeklub

Første tirsdag i måneden er vi 6 kvinder der mødes til snak og strik.
Jeg er inviteret med af min fodterapeut og på forhånd kendte jeg ingen af de andre.
Det var meget grænseoverskridende for mig at træde ind i et selskab,
uden at kende nogen, men førstegangssommerfuglene er forsvundet.
 
Vi skiftes til at besøge hinanden og i aften er det igen et nyt sted for mig,
så jeg har lavet en lille værtindegave.
Jeg kan godt lide at have en lille ting med første gang jeg jeg kommer på besøg.
 
Tidligere har jeg brugt at give en hjemmelavet garnblomst og en opskrift på et flerfarvet sjal.
 
Modtageren i dag er ikke en habil strikker, så her skal der ikke være flere farver.
 
På nuværende tidspunkt er karklude det vildeste hun har strikket.
Det synes jeg der skal laves om på,
så jeg har lavet en opskrift på et trekantet sjal i retstrikning,
hvor udtagningerne er at slå om pinden.
Det tror jeg sagtens hun kan finde ud af.
For at gøre det lettere for hende har jeg strikket de første pinde.
Jeg er spændt på om det falder i god jord.

19 kommentarer:

  1. Det er da en vidunderlig gave, Ulla! Tak for den ide!!

    SvarSlet
  2. hej
    det er da en rigtig fin gave at have med og det er en sød tanke at du er begyndt for hende.... spænde at høre hvordan hun modtager den.

    SvarSlet
  3. Ej hvor er det en god ide, tror jeg vil gribe den.

    SvarSlet
  4. Det er et dejligt fællesskab man kan finde bland strikke kvinder.
    Dejligt du er kommet af sted.
    Sikke en fin og gennemtænkt gave du har med.
    God fornøjelse.

    Yt.

    SvarSlet
  5. Det var da en super god ide, den falder helt sikker i god jord

    SvarSlet
  6. Lyder som en god værtindegave. At du har tænkt en meningsfuld tanke bag gaven, er for mig det hele værd.
    Jeg trådte også ind i Strikkesøstrene uden at kende et øje, men der går jo ikke lænfe, før snakken går ;-)

    SvarSlet
  7. Super godt tænkt,så kan hun få lavet noget brugbart uden at føle sig håbløs fra starten,og det er jo en overlækker garn som du har valgt ,det kan kun blive godt

    SvarSlet
  8. Sikke en sød ide. Hvor må det glæde modtageren.

    SvarSlet
  9. Tror bestemt det er en gave der falder i god jord - super god ide til en der ikke har strikket så meget endnu :)

    SvarSlet
  10. Det var en fin ide til en gave :o)

    SvarSlet
  11. Det er da en rigtig god ide og selvfølgelig falder den i god jord!
    Dejligt at du også er kommet i strikkeklub - det er så hyggeligt :))

    SvarSlet
  12. En super god ide. Jeg er sikker på den falder i god jord :)

    SvarSlet
  13. Super god ide. Jeg er ved at lære en total nybegynder kollega at strikke strømper. ;-) hun skulle også have haft noget lettere, men ville lave strømper så det ør vi ;-)

    Kh

    Ulla

    SvarSlet
  14. Det er en sød og personlig gave. Mon ikke hun blev glad?

    SvarSlet
  15. Hvor er du sød og betænksom! Sikke en genial og fin gave!

    SvarSlet
  16. Elsker også at komme i diverse Strikke klubber eller caféer. Ideen med sjalet er super god er sikker på det bliver godt modtaget.

    SvarSlet
  17. Det er en fin og gennemtænkt gave, den kan man vist kun blive glad for.

    SvarSlet
  18. Genialt - du er så god til at finde lige det specielle der gør det helt personligt :)

    SvarSlet