lørdag den 6. april 2013

Lam og får kom på græs

Vi kunne ikke vente længere på at foråret skulle komme.
Stalden var ved at blive for trang til fårene og deres lam.
 
Jeg stod parat med kamera, mens Ole, Claus og Claus´s drenge lukkede dem af traileren.
Selv om der ikke var langt fra stald til mark, var det den nemmeste måde at få dem flyttet på.
Der var ingen problemer med at få dem af ladet,
de sprang frejdigt ned.
Køerne kiggede lidt skeptisk på flokken.
Den var jo også vokset fra 4 til 12 siden de havde set dem sidst.
Vi må hellere blive tæt op af vores mor.
Der bliver kigget rundt i den store verden.
Hvad sker der lige?
Man bliver altså sulten af al den virak.
En tur rundt på marken.
Et vidunderligt syn at se på.
God lørdag derude.
Nu vil jeg gribe strikkepindene og sætte mig og kigge på dyrene.
 

14 kommentarer:

  1. Det er da et skønt syn. Jeg kan godt forstå køerne kiggede. Det er da temmelig meget vokseværk, de har haft gang i :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er så dejlig livsbekræftemde Pernille..

      Slet
  2. Livsbekræftigende billeder og en fantastisk udsigt. tak fordi du bragte foråret ind i mit hjem:-)
    KH
    Anette

    SvarSlet
  3. Ja det må være et smukt syn, fantastisk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er så dejligt at kigge på. Lige nu går hele flokken og græsser og samtidig forsøger yngste tyrekalvene at få magten... Det lykkedes ikke...;))

      Slet
  4. Ja det er da godt nok livsbekræftende - skønt skønt og dejlige inspirerende billeder (beige / brune knapper :))

    SvarSlet
    Svar
    1. Måskejeg skulle have del i overskuddet Kirsten;)
      Beige og brun vil blive et hit er jeg sikker på:)

      Slet
    2. Hi hi ja det skulle du måske :)

      Slet
    3. Det er jo mig der har modellerne;)))

      Slet
  5. Så er det forår - skønt syn :)

    SvarSlet
  6. Sjove / dejlige billeder. Et rigtigt godt sted i bor. Kan godt længes tilbage. Mine forældre havde sommerhus ved Vrinners strand lige ned til vandet. Jeg føler faktisk det er der jeg er vokset op. ÅH....... Mange søndags hilsner fra Joan

    SvarSlet
  7. Nu kom foråret da vist til Ullastrup. Det ser pragtfuldt ud. Tænk at have udsigt til sådan en dyreflok, ikke til at stå for.

    SvarSlet