tirsdag den 30. april 2013

Salte Mandler

Når jeg nu ikke kan bruge venstre håndled,
er det begrænset hvad jeg kan lave.
Trævle strik op kan jeg og har jeg gjort.

Jeg kan også lave saltede mandler.
Det er en yndlingssnack her i huset.
Det er ganske let.

Man skal bruge:
200 gram mandler
2 dl vand
1 teskefuld salt af god kvalitet
Det hele kommes på en stegepande og koges ved høj varme indtil alt vandet er fordampet.
Derefter hældes mandlerne over på en bageplade og ristes i ovnen ved 150 grader i 30 minutter.
Velbekomme





8 kommentarer:

  1. Det må virkelig være svært for sådan en aktiv strikker at være "lockoutet". Men så bliver der jo tid til at bruge fantasien til nye projekter. God bedring med hånden

    SvarSlet
  2. Det er så træls Ellen... og tak

    SvarSlet
  3. Ja mums, det holder vi også meget af - hvad er status med armen?

    SvarSlet
    Svar
    1. Status er at jeg stadig ikke kan bruge mit håndled og to fingre uden det gør pokkers ondt.
      Jeg har sparet det fuldstændig de sidste mange dage og ved at blive ret utålmodig!!
      Jeg skal til læge igen i morgen. Så får vi se.

      Slet
  4. En supplerende udgave af 'salte mandler' er at koge dem i soya i stedet for vand - og undlade salten da soya i sig selv er salt. Ellers helt samme fremgangsmåde og hos os er de i lige så høj kurs som den traditionelle version. Og de to versioner sammen giver et delikat farvemix da soya samtidigt giver farve.

    God bedring med armen - og samtidigt tak for en altid inspirende blog
    dbh. Linda

    SvarSlet
  5. Tak for dit indput med soya Linda.
    Jeg kommer også somme tider lakridspulver i vandet.. Det er heller ikke ringe.

    SvarSlet
  6. uhm, det lyder lækkert - og opskriften er da enkel.

    SvarSlet
  7. Her er det datteren som står for mandlerne både de brændte og saltede 0) og jeg elsker hun gider :0)

    SvarSlet