onsdag den 1. maj 2013

1. maj med forår i luften

 
Foråret er over os.
Endelig.
I går føltes det som en efterårsdag,
men i dag er der høj sol og vindstille.
Kastanjen er lige ved at springe ud
Bellis er dukket op i græsplænen.
Rabarberen er ved at være klar til at jeg kan begynde at høste.
Måske jeg skulle lave en trifli til i aften.
Får,
og lam hygger  og græsser.
De fortæller måske en lille historie til hinanden.
Lammene vokser med lynets hast.
Køerne tygger drøv,
kalvene ligeså.
De er lige til at knuselske
I grisestien er snuderne mudrede.
og der bliver gnasket og rodet i jorden.
Claus er ved at gøre traktoren klar,
så gødningen kan komme på markerne.
 
 
 
Nu vil jeg gøre alvor af at lave den rabarbertrifli.
 
Må I få en dejlig 1. maj, med eller uden faner.

7 kommentarer:

  1. Skønne billeder på en herlig forårsdag, men surt for dig at din hånd ikke er til strikketøj, håber at der er andre ting som du kan glæde dig over og beskæftige dig med.
    Også god dag til dig.

    SvarSlet
  2. Hvor er det altså nogle lækre køer, som I har...De har virkelig charme, med det udseende.
    Kh Charlotte

    SvarSlet
  3. Tak og i lige måde.
    Ingen faner her, men solen skinner og om lidt vil jeg køre ud og tilbringe eftermiddagen sammen med min gamle mor - så kan vi sammen mindes gamle dage i Fælledparken ;O))

    SvarSlet
  4. Det er bare fantastisk med solen og det grønne som begynder at pible frem, nu mangler vi bare en smule mere varme.

    SvarSlet
  5. Så skønne billeder du har taget af alle dyrerne - og rabarbertrifli er - uhmm

    SvarSlet
  6. Hvor ser der skønt ud.

    Jeg håber dit håndled har det bedre :)

    SvarSlet
  7. Min var med faner, - mange lærere havde lige brug for at mødes og hilse på statsministeren i solen.

    Hvor er det lækkert med forår! Og rabarbertrifli, - det kunne jeg altså godt lige spise.

    SvarSlet