onsdag den 28. december 2011

DER ER SÅ STILLE NU

                                                        Man kan næsten mærke stilheden.



Slikskålen er næsten tom


Øllene er drukket, maden spist.
Gæsterne er taget hjem.

Carla og jeg er alene hjemme.
Ole er taget på arbejde,
Jeg burde også sidde og arbejde.

Jeg skal bare lige lande helt....

Det har været nogle skønne juledage.

Juleaften var
vidunderlig.

Der blev spist julegås,
danset og sunget om juletræ.
Der blev givet og modtaget skønne gaver.
Der blev snakket og grinet, drillet og spillet..

1. juledag blev for første gang i mange år herhjemme.
Dagen gik med, snak og hyggen
og så en del
forbereden mad til julefrokost 2. juledag

Min mor og far plejer at holde stor frokost 1. juledag,
men valgte i år at dele os i  to hold,
fordi det er for hårdt for dem at have alle hjemme på én gang.
Lillebror og familie tog 1. juledag
og Ole og jeg skal af sted i morgen.

Da lillebror var færdig i Bjerringbro,
kom de alle 4 her.
Efter indkvartering på 1. sal,
fik vi lidt ost og en masse snak.

Per har en søn på 15, en datter på 18
og med mine to på 24 og 32 skulle
man tro at aldersspredningen er lidt for stor.
men nej nikke nej.
De hygger de fire unger.

2. juledag holdt vi så julefrokost,
med alt til faget hørende.

Der blev spist, drukket,
snakket og pjattet.
 Der blev spillet pakkeleg,
set film,
strikket og hæklet en smule,
Spillet flere spil.
En rigtig hyggelig dag.

I går efter morgenmaden,
tog alle hjem,
og vi var bare os tre tilbage.
Hund, mand og jeg.

Hvor jeg dog synes det er skønt med mennesker omkring mig,

men jeg må tilstå at jeg slappede vældigt af i går eftermiddags,
da huset var tomt for gæster,
og vi havde fået ryddet det sidste op.

Jeg kom endda til at lukke øjnene og fik en lille lur,
noget jeg ikke plejer at gøre.

Carla sov en næsten dødelig søvn,
efter at være blevet leget med i et væk i flere dage,
og
Ole tog sig en lang slapper på sofaen.

I dag er vi så tilbage i virkeligheden igen....

Det var det der arbejde jeg kom fra.
Jeg må hellere komme igang,

så jeg kan holde fri igen,











6 kommentarer:

  1. Det lyder til at have været en dejlig jul man kan tænke tilbage på det næste års tid- vores forløb næsten lige så hyggeligt bortset fra at vi var hos mine forældre 2. juledag og jeg var så træt og havde så ondt i min ryg at jeg faldt i søvn i min mors seng og sov i 4 timer fra juletræsdans, kaffe, slik og samvær med søster og hendes familie, og derefter 12 timer hjemme. Det har været hårdt pga ryggen selvom jeg har haft fantastisk hjælp af mine unger. STod her til morgen op til en tømt opvaskemaskine og et dækket morgenbord, hvor jeg kun skulle forme morgenboller og sætte dem i ovnen og tænde for kaffemaskinen. Sønnike lavede mad i går svigersønnen stod for kaffen til aften og jeg holdt bare fri og strikkede barnevognstæppe.

    SvarSlet
  2. Det lyder som nogle rigtig dejlige dage I har haft ;O)
    Og ja, så melder hverdagen sin pludselige ankomst, men den er jo trods alt også dejlig - god arbejdslyst ;O)
    (jeg starter først på onsdag og det er også i orden ;O)

    SvarSlet
  3. Man skal altså lige lande efter juledage med huset fyldt med gæster. Sådan har jeg det også, Ulla. Jeg elsker gæster, men jeg nyder også den dag, hvor huset igen bliver stille og jeg lige kan snupper en stund i eget selskab.

    God arbejdslyst. Om et øjeblik har du fri :-)

    SvarSlet
  4. En skøn jul du har haft - lige som den skal være :)
    God arbejdslyst...

    SvarSlet
  5. Det lyder som skønne dage. Dejligt at samle familien, spise igennem, hygge og snakke og lige så dejligt er det, når det bliver hverdag igen. Det er ikke så ringe.

    SvarSlet
  6. hej Ulla
    det lyder som den gode stilhed ..
    der hvor man kan hvile ovenpå nogle gode dage, og stille genopleve og hygge sig ved det.
    Den slags stilhed der hører julen til :o)
    mange hilsener
    Mona

    SvarSlet