onsdag den 7. december 2011

RETRILLER OG PERLESTRIK

             Jeg er så glad for min Retro Poncho, at jeg simpelthen må eje én mere af slagsen.

                                 Denne gang bruger jeg faktisk ikke opskriften,
                                  men strikker min nye version i samme facon.

                                                        Maskeantal ændres
                                                            længde ændres,
                                                      strikkefasthed ændres,
                                                      halsudskæring ændres,
                                         jeg bruger ikke rib og glatstrikning.
                           Ja i det hele taget laver jeg den vel nærmest helt om.

                                           Er det så den opskrift jeg bruger???
                                    Nej egentlig ikke... Men idéen  bruger jeg.
                       Må jeg så skrive min opskrift ned og dele med jer andre?
                                                       Jeg ved det ikke.
                                                                Ved I?


                      Jeg strikker med 4 tråde. Tre tråde Flødeskum og  én tråd mørk sand.


                         Lige nu er jeg nået midt for, hvor jeg deler en masse perlestrik ud.
                                                                 Snøvsen I kan se,
                                             skal bruges til en kant jeg vil lave til slut.
  

                   Det bliver en skøn vamset sag. Jeg glæder mig allerede til at putte mig i den.

14 kommentarer:

  1. Uden at vide det, så vil jeg tro at du gerne må skrive opskriften ned og dele. Du er bare blevet inspireret - og det bliver alle strikkedesignere et eller andet sted. Du har jo ændret maskeantal, strikketeknikker m.m.
    Dit strikkeri ser dejligt ud - blødt og lækkert.

    SvarSlet
  2. Den ser skøn ud! Og ja - jeg mener bestemt godt, at du må skrive opskriften ned - det er jo helt din egen.

    SvarSlet
  3. Ja, den ser ud til at blive dejlig. Og gode ideer må man stjæle med arme og ben, så længe man ikke kopierer. Og man kan jo altid angive inspirationskilden, så har man da opført sig ordenligt tilligemed. God arbejdslyst med den. Glæder mig til at se mere til den.

    SvarSlet
  4. Nøj hvor det ser lækkert ud- og jeg siger det samme som de andre - det er jo ikke en lookalike overhovedet .
    Glæder mig så meget til at se den .

    SvarSlet
  5. Den ser lovende ud, Ulla - og selvfølgelig må du dele din opskrift. Den er din. Du har ladet dig inspirere, men nu er dette din version, tænker jeg :-)

    SvarSlet
  6. Ja for pokker - skriv endelig ned ;O)
    Den ser fantastisk lovende ud - jeg glæder mig til at se det endelige resultat!

    SvarSlet
  7. Har ladet mig fortælle at hvis man laver 3 ting om på et design, må man kalde det sit eget.
    Så med de forandringer du laver må du vel godt dele det med andre.

    Yt

    SvarSlet
  8. Jeg kan se på stemningen og meningerne at jeg hellere må skrive lidt ned;OD

    SvarSlet
  9. Ja Ulla med alle de forandringer du laver på den,kan jeg heller ikke se man ikke må kalde det sit eget design...Jeg er selv igang med den efter den orginale opskrift men har så også lavet lidt om i den....flere masker i længden og lidt bredere og tyndere garn ( Geilsk)...så fat du bare pen og blok glæder mig så meget til at se den.....for jeg skal som du have flere af den stil.

    SvarSlet
  10. Mmmmm .... det ser lækkert ud :o)

    SvarSlet
  11. Selvfølgelig må du skrive din opskrift! Den er jo blevet din, med alle disse ændringer :-)

    SvarSlet
  12. Jeg mener godt det kan forsvares at sige, at det er dit design med alle de ændringer du har foretaget. Glæder mig til at se den færdig, den ser god ud.

    SvarSlet
  13. Man kan jo ikke opfinde den dybe tallerken flere gange og med de ændringer du har lavet er det da din helt egen version/opskrift så jeg håber u er igang med pennen ;-))

    Fuldstændig overlækker trøje du har lavet til Lone du er så dygtig med de striber.

    kh Jane

    SvarSlet
  14. Den ser helt vidunderlig ud Ulla. Og farven er et hit hos mig :) glæder mig til at se den færdig og håber da bestemt at der kommer en opskrift af en art.

    Jeg ønsker dig en god og tryg aften efter den gyselige flyvetur du måtte tage. Pyha..

    Kh Henriette

    SvarSlet