mandag den 19. december 2011

JEG FÅR LAVET EN MASSE

Jeg er flittig i dag.
Måske ikke flittig på den arbejdsrelaterede måde,
som jeg havde planlagt fra morgenstunden.

Jeg har dog fået lavet lidt på arbejdesfronten.

Det har sine fordele at være sin egen chef,



for midt i arbejdet, blev jeg forstyrret af mit hoved.

Det kunne lige pludselig forfatte nogle julekort,
så det var bare med at få dem griflet ned mens
 nænnet var der.

Så skulle jeg lige have sat mit navn på lidt strik.

Den  pink kjole skal til en venindes nyfødte datterdatter.
den er pakket i kuvert, med julehilsen
og skal bare
afleveres til posten.

Den stribede kjole skal først afleveres dagen før juleaften.
Pigen er endnu ikke født,
men derfor kan hun jo godt få julegave,
og nu er  den klar.



Ole´s halsedisse har været en tur i vaskemaskinen
og er nu klar til at komme under juletræet.


FAKTABOKS.

OPSKRIFT:

til gratis download

GARN:

2 tråde
I alt 100 gram
og
1 tråd
I alt 38 gram.

Begge fra:

PIND:


BEMÆRKNINGER:

De to garner spiller fantastisk sammen,
Det nederste billede giver størst retfærdighed til farven.

Jeg har ikke strikket  den så stor som opskriften foreskriver.
Mål : 35 cm bred, 30 cm høj



7 kommentarer:

  1. Sikke nogle skønne ting du har fået lavet. Haledissen er helt vidunderlig.
    Dejligt at få nogle projekter fra hånden i denne juletid.

    SvarSlet
  2. Ih, hvor er det nogle fede ting du har kreeret!

    Jeg har vist en forkærlighed for brun om vinteren - og det farvespil der er i halsedissen er, som du skriver, fantastisk. Wauw!!

    SvarSlet
  3. Flot halsedisse. Jeg er vild med dit farvevalg og mønstret træder smukt frem :)

    SvarSlet
  4. Sikke flotte strikketing du har fået lavet :-)
    God aften

    SvarSlet
  5. Hold da op - du har da fået sat nogle flueben !
    Og den halsdisse er bare flot med det mønster !
    tak for gratis download :o)
    hilsen Mona

    SvarSlet
  6. Dejligt at kunne prioritere sin tid selv- desværre klarer min dårlige ryg det for mig pt da jeg ikke kan sidde men kun stå og ligge, men min mor bestilte vanter-- så det blev til lange muffedissevanter i norsk strik strikket stående---
    En dejlig ting du har strikket til Ole- det er virkeligt flot mønster og dejlig farve til en mand

    SvarSlet
  7. Uldbegavet:
    Ja, der er da røget lidt af pinden.

    Lea:
    Brun med spil er også lige mig.

    Citronmoster:
    Det fungere rigtig fint.

    Strikkefuglen:
    Tak skal du ha.

    Mona: Jeg elsker flueben.

    Karin: Åh, hvor er det træls for dig med din dumme ryg. Jeg ønsker dig rigtig god bedring.

    SvarSlet