søndag den 4. december 2011

STRIBER TIL EN SKØN UNGE

Hvor var jeg dog spændt på at give Lone sin stribede trøje.

Jeg var lidt nervøs for at den var for lille.
Det var den selvfølgelig ikke.



Hun er petit.


                                         Tætsiddende blev den, men det var også ønsket.


Til forskel fra min har jeg denne gang strikket med synlig raglan.


Hjemmestrikkede knapper fik den også.


Alle belægninger er strikket med tynde striber på bagsiden.

FAKTABOKS.

OPSKRIFT:

Sorry, jeg fik ikke taget notater,
men den er strikket oppefra og ned på rundpind.
6 omgange farve, 2 omgange grå
Klippet op og strikket belægninger på til sidst.

GARN:
280 gram Blackhill Højlandsgarn i 14-18 forskellige farver

PIND.
3

BEMÆRKNINGER:
Lidt længe undervejs, men det hele værd til sidst.
Der går nok lidt tid inden jeg strikker striber igen.

PS:
 Lone har skældt ud over at jeg altid tager mine billeder lidt på skrå,
det vil jeg prøve at lade værre med for fremtiden.
Tror jeg nok.

27 kommentarer:

  1. For pokker da, hvor er den flot !
    Den passer jo perfekt til din kønne datter :-)

    SvarSlet
  2. WAU, den er så fin og flot ;)
    De klæder jo hinanden mere end godt.
    Måske man skulle ;))))
    hvis ikke lige der lå 3 på pindene og ventede.

    Yt, som også godt kan lide skæve billeder.

    SvarSlet
  3. Nøøøj hvor er den flot :-)og de er så fine sammen.
    Kan nu godt lide de skrå billeder :-)

    SvarSlet
  4. Hvor er den blevet skøn... Jeg er vild med detaljen med de smalle striber indvendig på belægningerne. Jeg har noteret den god ide bag ørerne...

    SvarSlet
  5. 2 x smuk ;O)
    Smuk datter i smukke striber - super skøn!

    SvarSlet
  6. Ulla! Den er da blevet helt fantastisk! Heldig heldig modtager :-)

    SvarSlet
  7. Hvor er den (og hun) da super flot! Wow, wow, wow.
    Sådan en gang strik uden buler inden under, det kører altså!

    SvarSlet
  8. Den er virkelig smuk. Lige til at blive i godt humør af

    SvarSlet
  9. Smukt strik til en smuk datter :)
    Den er så skøn at skue den trøje .

    SvarSlet
  10. Smukke striber!!!

    Fortsæt da endelig med billeder på skrå - jeg kan ihvertfald godt lide det :-)

    SvarSlet
  11. Hold da helt op, hvor er den bare blevet flot - og den passer jo perfekt :-)

    SvarSlet
  12. Hold op hvor er den bare flot !
    Og den klæder hende fantastisk.
    Meget vellykket. Og gode farver sammen.
    :o)
    hilsen Mona

    SvarSlet
  13. Som de klær hinanden, det er blevet et rigtig flot resultat med finesser i forkanterne.

    SvarSlet
  14. Hold da op, hvor er den blevet lækker!

    Du forstår lige at lave noget der rammer plet, tror jeg :-)

    SvarSlet
  15. Den er rigtig, rigtig flot ! Og de to klæ'r hinanden helt fantastisk :-)

    SvarSlet
  16. Den er vildt flot og sidder fuldstændig perfekt. Du er altså ret dygtig.

    SvarSlet
  17. Den er hamrende flot Ulla! Jeg kan godt lide, at du har strikket den så lang, at den nærmest er en jakke. Smuk datter du har:-)

    SvarSlet
  18. Tusind tak for roserne (rødme), både mht min skønne og smukke datter og til cardien jeg har strikket til hende.

    Du har så ret Eva, strik uden unødige buler det er lige i øjet..

    SvarSlet
  19. Den er meget smuk, den stribede! Og hold da op, hvor passer den bare perfekt til modtageren. Kan godt forstå, hvis hun er jublende lykkelig!

    SvarSlet
  20. Wauu.... Den er bare blevet super flot og passer den smukke model perfekt :)

    SvarSlet
  21. Simpelthen flot model, både trøjen og Lone, den klæder hende utroligt godt, og så vil jeg også give hende ret med de skrå billeder, jeg kan godt blive bimmelim når jeg scroller ned over dem. Mere end jeg er i forvejen...:o)

    SvarSlet
  22. Jeg vil også være så tynd at man kan se SÅ lækker ud i SÅ lækker en cardigan!! Striberne er smukke, cardiganen er FANTASTISK, knapperne er smukke og jeg vil ønske jeg så ud som hende indeni!!!!
    SUCCES!!!!

    SvarSlet
  23. Hvor er den dog så super flot og den smukke model passer jo bare til den..

    SvarSlet
  24. Hvor er den fin :-) Jeg er SÅ imponeret over dit strikketempo - kan slet ikke forstå hvor nogen kan strikke så megt på så kort tid! Og endda så fint. Jeg er VILD med din finish. Det er noget af det jeg i den grad savner på dagens stangtøj (er vel håndarbejdslærer!). God dag til dig!

    SvarSlet
  25. Skke en bette strik ;o)

    SvarSlet