torsdag den 1. december 2011

DET HER ER ÅBENBART UGEN HVOR JEG FÅR EN MASSE PROJEKTER GJORT FÆRDIG


                                           Andet projekt er blevet færdigt i denne uge.
                                                     Der skal pudses glorie kan I tro.
                                  Ponchoen kom på pinden for lidt over en måned siden.


                                     Det har været et fortræffelig TV-strikke-projekt,
                                                 men sikke da mange vrangpinde.

                        Jeg har været glad for at jeg har haft andet på pindene samtidig.
                               Bla: Puden til Philip, babykjolen og lidt hemmeligheder.


                      Ponchoen er strikket med et lille ærme i rib og en ribbort ned for og bag.


                                          Der skulle et kæmpe skortstenrør af en krave på.
                                                              Det har jeg ikke gjort.

                                        Jeg har valgt en lille ribkant, lagt dobbelt og syet til.

                                               Hvor er det dejligt at man selv kan bestemme,
                                            jeg ville jo blive kvalt i alt det rullekravehalløjsa.


   I stedet kan jeg sætte et tørklæde til, som feks. mit Dawn som er helt perfekt i farverne,
                           og så passer både tørklæde og poncho fuldstændig fantastisk
                                           til den taske Lone gav mig i adventsgave.



                                                                   FAKTABOKS:

                                                                     OPSKRIFT.
                                    Tværstrikket Poncho af Lene Holme Samsøe

                                                                       GARN:
                                            600 gram Retro wool/silk fra Ynglingen
                                                         Strikket med to tråde

                                                          Garnpris: 90 kroner!!!!!!

         Har I ikke været inde og snuse hos Garnudsalg.dk endnu, skulle I tage og gøre det.
                                     Denne garn tror jeg ikke I kan finde mere,
                             men der er SÅ meget andet lækkert (billigt)garn hos Kenneth.


                                                                       PIND:
                                                                          5

                                                           BEMÆRKNINGER:

                              En fantastisk model, der kommer til at hænge på mig.

                  Jeg har allerede forskellige nyfortolkninger af modellen inde i hovedet.
                 Feks med  tre tråde af Blackhill Højlandsgarn 14/2 i farven Flødeskum.

22 kommentarer:

  1. Hvor er den flot til dig, Ulla! Jeg bliver mere og mere forelsket i de der varme krydderifarver :-)

    SvarSlet
  2. Gid jeg havde et kilo mere af den, for den er godt nok skøn, både i farve og struktur.

    Og tak for inspirationen til at lave modellen Liselotte.

    SvarSlet
  3. Hvor er den smuk - har desværre ikke ret meget af det garn men jeg har andet ;0)

    SvarSlet
  4. Lækker! Den er så skøn. Min har hængt på mig, siden den blev færdig. Nr. 2 er på pindene og der kunne sagtens ligge en nr. 3 ude i fremtiden ;-)

    SvarSlet
  5. Hvor er den smuk og skøn skøn farve!
    Jeg er sikker NU, jeg må eje en poncho ;O)

    SvarSlet
  6. Ja, den poncho er smadderflot - og det er godt nok en fin farvekombination, du viser frem til sidst.

    SvarSlet
  7. Mariannel: Jeg ville også ønske jeg havde meget mere af det garn..

    Mette G. : Du har ret, én er ikke nok.

    Kirsten: Selvfølgelig skal du da have en poncho. Jeg har adskillige og elsker at gå med dem.

    Kirsten Amstrup: Ja, det er da farveafstemning der vil noget;O)))

    SvarSlet
  8. En Poncho er også godt at gå, sidde stille og bare være med, så god fornøjelse med din. God farve du har valgt.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  9. Nøøj hvor er den flot og den ser brand godt ud til dig ;-) den må jeg vist lige have kikket lidt nærmere på. Prisen er jo helt fantastisk.
    Der er dejligt når man får afsluttet projekter så nye kan komme til :-) god fornøjelse.

    SvarSlet
  10. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  11. Lis: Ponchoer er bare fantastiske..

    Strikkefuglen: Ja, der er gang i afslutningerne i denne uge. Lones striber bliver også færdig. Jeg mangler kun at sy knapper i og vaske den.

    Mr. Weller´s garn er bare så lækkert og med de priser han holder sig kan alle vist være med..

    SvarSlet
  12. En poncho kan man altid finde anvendelse for, og din er blevet rigtig god og passer perfekt til dit tørklæde, som jeg forøvrigt også er vild med.
    Ja Kenneths garn er fantastisk og desuden billigt. Har selv en del af Wellers Wonder Wolle.

    SvarSlet
  13. Sikke en skøn ponchoting Ulla. Den er ikke for varm til indendørsbrug?

    SvarSlet
  14. Dejlig poncho - men elsker især din Dawn! Står højt på min liste af to-do projekter

    SvarSlet
  15. Hvor ser den bare skøn ud, kan godt forstå at du er glad for den, og så matcher det hele bare, skønt.

    SvarSlet
  16. Uldbegavet: Hvad gjorde vi før K.W.-tiden? ;O)))
    Det er godt han er der for os:0)))

    Gitte: Du kan tro den er for varm til indendørs brug. I hvert fald for mig.
    Mine ponchoer bruger jeg som overtøj.

    Strikaholic: De der to-do lister har det med at blive længere og længere, og man når ikke det hele. Men hellere det end at man ikke aner hvad man skal gribe i;OD

    Jette: Tak skal du ha.

    SvarSlet
  17. Hvor er du dog produktiv Ulla.....en skøn skøn poncho man må have flere af i forskellige varianter.

    kh Jane

    SvarSlet
  18. Jeg havde forelsket mig i dine filtede nisser og igår var jeg med gemalen på djævleøen , han var til gård bestyrelses møde og jeg var sat af hos noget familie, heldigvis lige i nærheden af ULDHYTTEN.....dejlig/lækker butik, så dagens investering blev et bette kit til nisser. Uha jeg glæder mig til at strikke dem, men har lige noget der skal være færdig inden jeg må gå igang.

    Tror du er bedre til at få lavet UFO`er færdig end jeg er.

    Hilsen joan M.

    SvarSlet
  19. Uhh, den er blevet lækker! Jeg har også fortrudt, at jeg ikke købte mere af netop det garn mens tid var. Heldigvis har jeg stadigt lidt på lager.

    SvarSlet
  20. De er også bar SÅ skønne de små drillenisser Joan. jeg strikker dem ind imellem alt det andet. Jeg kan slet ikke lade være;OD

    SvarSlet
  21. Tak skal du ha Erika.
    Ja det garn kunne vi have brugt meget mere af. Jeg har stadig en hel cone i gulnistret, men gul er ikke helt min farve, så måske nogen derude vil bygge med en rød? Man har jo lov at være heldig...ikke....

    SvarSlet