lørdag den 25. maj 2013

37 gram garn

Hvorfor nu snakke om 37 gram garn?
 
Fordi det er hvad jeg har tilbage af min grå alpaca.og da jeg mangler at strikke 1½ ærme og alle kanter, er jeg slemt nervøs for at jeg ikke har nok.
 
Igen... kan man sige, for den anden dag kunne jeg ikke færdiggøre et sjal på grund af manglende garn.

Da jeg hjemmefra pakkede garn til  Peasy, var det uld/silke jeg tog med til den, men af en eller anden grund røg der lige nogle nøgler lys grå alpaca i kufferten også.
Da jeg så dem sammen hernede var jeg solgt til stanglakrids og måtte bare strikke dem sammen.
.
Jeg kan ikke engang huske om jeg er ved 3. eller 4. nøgle.
Jeg har "spytspejset" enderne og kan derfor ikke finde ud af hvor jeg har sat dem sammen.
Det er ikke til at veje trøjen med alle de rundpinde der sidder i den, så jeg kan ikke regne det ud på den måde.
Så måske har jeg et nøgle mere på Mols og måske ikke.
 
 
 
Der er ikke andet for end at fortsætte strikkeriet og se om det bliver til endnu et stykke strik der først kan gøres færdig når vi igen er på dansk jord.
 
Til min gru kan jeg se at Kenneth ikke har farven på hjemmesiden.
Nå nu ikke male fanden på væggen.
Ferien kalder... og strikketøjet ligeså.
 
God lørdag derude, med eller uden unødig spænding..
 
 
 
 

11 kommentarer:

  1. Altså Ulla - jeg får jo næsten hjertebanken på dine vegne - men skulle der ikke være nok, og skulle Kenneth have udsolgt - så er jeg helt sikker på der er en derude i blogland der har et du kan købe :)
    Fortsat god ferie - håber du finder et projekt hvor du har garn nok ;0))

    SvarSlet
  2. Jeg krydser finger :0) god dag

    SvarSlet
  3. Jeg krydser fingre for at du har nok - hvis ikke så krydser jeg videre for at du har et nøgle på Mols og sidste mulighed er som Marianne skriver - blogland kan være redningen!
    Dejlig weekend til jer to :)

    SvarSlet
  4. Det er jo ved at udvikle sig til en gyser. Jeg håber det går ellers findes der helt sikkert hjælp et sted herude.

    SvarSlet
  5. Hej Ulla,
    så har du et godt grund at begynde et nyt projekt med garn nok. ;-) Og hvis der mangler grå alpaca fra Kenneth så må du gerne sende en mail til mig. Jeg har købt forskellige grå toner og muske kan jeg hjælpe.
    Fortsæt god ferie med sol og varme
    Ursula fra den våde og kølige Nordtyskland

    SvarSlet
  6. Jeg er sikker på at han får det på lager igen, MEN... jeg ved ikke noget værre end at gå ned på garn eller udstyr. Jeg kan forestille mig at du nok har pakket til flere strikkerier end de to der nu må ligge brak til hjemkomsten, men alligevel. Jeg kan godt forstå dig og giver Strik og sting ret, det nærmer sig en gyser :))


    Her siler regnen ned, så alt andet lige er jeg sikker på at du/I nyder jeres ferie dernede.

    Kh og god weekend
    Henriette

    SvarSlet
  7. Hej Ulla

    Jeg har 33 g. Blackhill Alpaca farve 40 tilovers, så hvis det er den du mangler, så sig til - jeg sender den gerne i dag.

    Mvh Kristine, der af og til læser med på din blog.

    SvarSlet
  8. Uhh nej altså-måske bliver du bare nødt til at vende næsen hjem til halv kolde jylland,man får jo helt dårlige nerver over hvor tæt du må chance den,kan dog heldigvis læse der er hjælp undervejs,jeg har desværre ikke noget grå alpaca-der var jo en som sov da der var hugst sidste og forrige gang,lækkert ser det ellers bare ud

    SvarSlet
  9. Og så tror folk ikke, der er spænding ved at strikke...... Jeg håber, der er nok. Mon ikke?

    SvarSlet
  10. Jamen Ulla da, du giver mig da næsten hjertestop!
    Skynd dig hjem til lille Danmark og skønne Mols med det bugnende lager ;-)))))))

    Skulle hylden med gråt alpaka være Tom, kan jeg hjælpe, tror jeg.

    SvarSlet
  11. Håber på du har nok - det lyder godt nok ikke af meget med de 37 g, men mon ikke heldet kommer denne gang :)

    SvarSlet