fredag den 17. maj 2013

En tidsel på pinden

 
Charthamus er navnet på en tidsel, men det er også navnet på det sjal jeg strikker lige nu.
Det er et sjovt projekt, hvor blondekanten strikkes først og retriller strikkes på efterfølgende.
 
Jeg påbegyndte sjalet i Billund lufthavn i onsdags for at have noget at strikke på i luften.
 
Når jeg har strikketøj med på flyrejser, vælger jeg altid træpinde af den aftagelige slags.
Ved indtjek opbevarer jeg altid pinde og strikketøj hver for sig.
Måske lider jeg af paranoia, men jeg har aldrig fået konfiskeret noget når jeg gør det på den måde,
så jeg fortsætter ufortrødent.
 
 

7 kommentarer:

  1. Hvor ser det godt ud! Jeg bruger samme metode - træpinde ses ikke i scanneren ;))
    Det er så alligevel ikke samme sjal som jeg strikkede engang, men det minder om.

    SvarSlet
  2. De farver klæder hinanden superflot. Glæder mig til at se sjalet færdigt, det plejer jo ikke at tage lang tid hos dig :)
    God ferie!

    SvarSlet
  3. Hvor ser det spændende ud, glæder mig til at se mere:-)

    SvarSlet
  4. Super farvesammensætning--du kan bare det der :-)

    SvarSlet
  5. Det ser rigtig spændende ud men også udfordrende!

    SvarSlet
  6. Smukt som altid fra din hånd:-)
    Jeg flyver rigtig meget både Europa, USA og Asien og medbringer gerne strikketøj med både træpinde og metalpinde. Har aldrig haft problemer.

    SvarSlet
  7. Flot farvekombination - og rigtig flot mønsterkombination.
    Heller ikke jeg har haft problemer med strikke pinde i fly. Bruger som regel rundpinde - tror problemet opstår hvis lange pinde
    Mvh Mona

    SvarSlet