tirsdag den 14. maj 2013

Én dag til...

 
Når vi tager hjemmefra i flere uger er der meget der skal flaske sig.
 
I går var jeg på arbejde for sidste gang inden afgang.
Så dagen i dag og i morgen er helt min egen..
Jeg vinder garn op og vælger ud til projekter.
Her er det garn til et tørklæde til Ole.
Han har spurgt flere gange om jeg ikke godt vil strikke et tørklæde som Philips,
så nu må jeg hellere få det sat i gang.
Der er også fundet garn til et sjal jeg længe har villet strikke
og så skal jeg have fundet ud af hvilken farve min Peasy skal strikkes i.
Lige nu kan jeg ikke bestemme mig.
 
Det ser måske ud af meget jeg skal have med,  men sagen er den at jeg ikke kan holde ud kun at have et strikketøj i gang. Der skal være noget forskelligt at vælge imellem.
Herhjemme går jeg jo bare på lageret når lysten til noget nyt er der, men i Portugal har jeg ikke den mulighed, og garnbutikker i vores område er ikke eksisterende.
De få butikker der sælger garn har kun akryl og flerfarvede strømpegarner og det gider jeg ikke strikke i, så derfor må hele menageriet med hjemmefra.
Det gør ikke noget. Det er hyggeligt at planlægge og finde frem.
Jeg skal også have styr på mit værktøj.
Ryddet op i tilbehørspungen og fundet de rigtige strikkepinde og wirer til de forskellige projekter.
Jeg har også pakket gave ind til den barnedåb vi desværre ikke kan deltage i.
 
Jeg vasker, downloader bordingpas, og jeg ordner og regere alle steder.
 
Ind i mellem må jeg lige sætte mig med strikkepindene.
Så tænker jeg så godt.

Mon ikke jeg når at få den rosa færdig til i morgen. Jeg mangler kun ribkanten forneden.
De få ender der skulle hæftes ordnede jeg under morgenkaffen.
Jeg kan se mig i den på en kølig aften dernede.
 
Nu må jeg hellere komme videre med at finde ting og sager der skal med i kufferten.
Lidt tøj skal der da egentlig også med, det må jeg ikke glemme i strikkegarnspakningen.
 
__________________________________________
 
SKULLE DER VÆRE EN LILLE INDBRUDSTYV DER LÆSER MED OG TÆNKER AT DER BLIVER FRI BANE TIL AT RYDDE HUSET, KAN DU GODT GLEMME DET!
CLAUS FLYTTER SOM SÆDVANLIG IND FOR AT PASSE GÅRD, DYR OG DESLIGE,
SÅ BLIV VÆK MED KOBEN OG MØRKE BRILLER!!
 
 
 

14 kommentarer:

  1. Åh, I er heldige mennesker, der skal ned og slappe af i solen, men det er jer vel undt og I får de skønneste uger, er jeg sikker på :-)

    Strikketøj og gode bøger er et must, når man holder ferie, så jeg forstår dine forberedelser :-)

    SvarSlet
  2. Hvor lyder det dejligt - rigtig god ferie til jer. Det er det samme for mig når jeg tager fra Luxembourg til sommerhuset , blot har jeg garnpusheren i nærheden. Men det er dejligt at planlægge.

    SvarSlet
  3. Det er da dejlige ting, du har travlt med idag :-) Ferie uden strikkeforberedelse, det dur jo ikke. God tur.

    SvarSlet
  4. Det er godt at du ikke går ned på garn og udstyr, når I skal være væk et stykke tid:-)
    Glæder mig til at se hvad du når at få produceret i syden,
    Hav en rigtig dejlig tur, og send gerne lidt sol og varme til DK.

    SvarSlet
  5. Dejlige projekter du skal ha' gang i!
    Tørklædet kender jeg og cardigan'en er også på min ønskeliste.

    Man kan kun pakke for lidt garn til en ferietur, så pak nu rigeligt :))

    Rigtig rigtig god tur - bliver det uden WF med mig??

    SvarSlet
    Svar
    1. Sidste år fandt jeg ud af at komme på nettet med iPaden . Formedes en pose penge, for man kunne ikke via det trådløse net uden at betale ekstra for det. Hvordan det er sat sammen i år ved jeg ikke, men jeg vil gøre alt for at spille med dig Kirsten:0)

      Slet
  6. Du må have en rigtig dejlig ferietur til Portugal og god arbejdslyst med de lækre projekter, som du tager med.

    SvarSlet
  7. Rigtig god tur, lækre ting du har i strikketankerne :0)

    SvarSlet
  8. Der er vel heller ikke mere garn tilbage at stjæle ? (det ser ud som om du tager en god del af lageret med ) ;oD
    Du har nok ikke planer om at ligge på den lade side, mens i er på ferie - spændende med alle dine strikkeplaner.
    Rigtig god tur.

    SvarSlet
  9. God tur! Og ja, det er viktig å ha med nok garn når man ikke har tilgang på nytt på en stund, jeg husker med skrekk en ferie i Kroatia der det kun var akryl i butikken, og jeg gikk tom for strikketøy. hadde nettopp med en bærepose garn til Bali da vi var der, siden ullgarn ikke er det man får lettest tak i der. Men knapper i fleng hadde de!

    God tur!

    SvarSlet
  10. Det lyder bare SAA hyggeligt og sikke en dejlig omgang strik du kan faa fingrene i paa ferien!

    SvarSlet
  11. Garnet er selvfølgelig det første (og vigtigste) man pakker, så der forstår jeg dig til fulde. Det er nødvendigt at have lidt forskellige projekter at vælge imellem og med din strikkefasthed, skal der noget til, før der er nok.
    Sjovt at du skal til at strikke Peasy, den er jeg også i gang med, inspireret af Liselotte, der har lavet nogle flotte nogle af slagsen.
    Rigtig god ferie.

    SvarSlet
  12. Der skulle selvfølgelig have stået strikkehastighed og ikke strikkefasthed.

    SvarSlet
  13. Den skønneste form for forberedelse. Rigtig god tur!

    SvarSlet