mandag den 27. maj 2013

Der var jo "rigeligt" garn

 

Jeg er nået til vejs ende med min Peasy.
2 gram Alpaca havde jeg tilbage da sidste knap var syet i, så hvad havde jeg da lige at pibe over.
Jeg færdiggjorde trøjen helt inden jeg klippede den op.
Strikkede belægningen på, hæftede ender og syede knapperne i.
Jeg har valgt røde knapper. De har samme størrelse, men ellers er de forskellige.
Til sidst fandt jeg saksen frem og klippede op mellem de to hæklede rækker.
Det var forbavsende let, så ingen frygt her.
 Her på "bagsiden" af hæklekanten kan man ane de klippede masker.
og her "forsiden" af den hæklede række.

Resultatet med de hæklede kanter er utrolig smuk.
Belægningen kommer til at ligge perfekt på trøjen. 
Her vist inden den har fået sig en vuggetur i vaskemaskinen.
 
Faktaboks og flere billeder følger når trøjen er tør.
 
Nu vil jeg sætte mig på terrassen med et nyt strikketøj og nyde, bare nyde.
 
 
Må jeres mandag blive lige som I har tænkt jer den.
 


10 kommentarer:

  1. Det var da godt, det er irriterende når man ikke kan blive færdig. God ferie. Vh Lykke

    SvarSlet
  2. Fint! Så skal du ikke har et garnpakke nede til Portugal.
    Jeg kan god lide dine fine knapper. de passer rigtig god til den grå strik. Glæder mig til et billed fra din tør Peasy.
    Kh Ursula

    SvarSlet
  3. Har du trukket i det ;)
    Dejligt der rakte.
    De røde knapper er skønne.
    Glæder mig til at se mere ;)

    Yt.

    SvarSlet
  4. Fedt du kunne blive færdig, smukt med de røde knapper, ofte er det pænere med knapper i en anden farve end at forsøge at ramme farven på sit strik

    SvarSlet
  5. Dejligt at du ikke løb tør for garn, det er så ærgerligt at være lige ved. Jeg synes rigtig godt om dit valg af knapper :)

    SvarSlet
  6. Hej

    Hvor godt du havde garn nok. Glæder mig til at se dem på, om vi er heldig og få det af se. Jeg skal nemlig inddrømme at jeg syntes strik er flotteste at se når nogle har det på, så man rigtig kan se det.
    En rigtig Ulla detalje med røde knapper, og fint med forskellige i samme størlser det gør en klassisk trøje sjov og fin.

    Min mandag har budt på strikke hygge med min søster inden min aftenvagt.

    SvarSlet
  7. Hvor ser det fint ud - røde knapper er bare perfekt :)) jeg glæder mig til at se det hele!

    SvarSlet
  8. Hvor ser det godt ud. Jeg har endnu ikke turdet hækle og klippe i mit strikketøj. Jeg føler mig ikke helt tryg ved at hæklingen holder. Men måske er det forsøget værd, din hækling ser i hvert fald meget velkontrolleret ud :-)

    SvarSlet
  9. Det ser så vakst ud med de dér knapper :-) Det er altså alle tiders fif, med den dér klippede kant.

    SvarSlet