torsdag den 11. august 2011

AT HÆKLE FIRKANTER SAMMEN


Jeg kan ikke lide den måde tæppet skal hækles sammen på.

Når jeg ser andres værker af samme projekt synes jeg det ser pænt ud, men ikke mit.

Måske fordi jeg laver tæppet i bomuldsgarn. Jeg ved det ikke, men det duer i hvert fald ikke.


Jeg har prøvet forskellige muligheder.

Bla. denne hvor jeg har hæklet stangmasker rundt om hver firkant i samme farve som de skal hækles sammen med. Derefter hæklede jeg sammen som opskriften foreskrev.

Det duer heller ikke. Videre ......



                            Jeg er endt med en helt enkel tynd kant. Det tror jeg bliver godt.

Nu skal jeg bare hækle en hulens masse flere firkanter, for de 130  jeg har lavet er slet ikke nok.

                                      Det skal være et tæppe man kan putte sig i.

Fortsættelse følger......


10 kommentarer:

  1. Uh, det er lige det, der er grunden til, at jeg har været længe om at starte på et tæppe.....
    Men nu har jeg lavet nogen få firkanter, og har (måske) planer om at hækle sammen med fastmasker. Er det også det, du bruger? Jeg vil så gerne have et stort og flot tæppe:)

    SvarSlet
  2. Det er fastmasker jeg bruger Eva.

    SvarSlet
  3. Jeg synes ogsaa at den sidste er paenest :-) Men den aeder en masse garn. Har du proevet at kigge paa ravelry hvordan Anne (hverkenfuglellerfisk)har gjort ? Det ser smart og nemt ud og bruger mindre garn.

    SvarSlet
  4. Jeg bruger altid den nederste måde med fastmaskerne, det er dejlig nemt, og jeg synes, det ser pænt ud

    SvarSlet
  5. Jeg synes også fastmaskerne ser pænest ud :)

    SvarSlet
  6. Angelika, jeg har set Annes, og mit minder også lidt om hendes tror jeg. Dog hækler jeg ikke "over kryds" i hjørnerne.
    At det bruger meget garn gør ikke noget. jeg har rigeligt at den farve;=D

    Tak fordi I giver jeres besyv med Citronmoster og Lydert

    SvarSlet
  7. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  8. Jeg synes det ser rigtig fint ud med den løsning du endte på.
    Jeg hækler mine sammen på bagsiden (ret mod ret) med kædemasker gennem begge lænker på hver firkant. Det er en mere udsynlig sammenhækling. Men før sammenhækling, har jeg givet alle firkanterne sammen kant i samme farve.
    Når du bruger en ny farve til sammenhæklingen, er det perfekt med fastmaskerne på retsiden! Rigtig flot.

    SvarSlet
  9. Tak for tippet Rikke. Jeg har ledt efter billeder af din sammenhækling, men jeg kan hverken finde det på bloggen eller Ravelry. ;O(

    SvarSlet
  10. Hey I know this is off topic but I was wondering if you knew of any widgets I could add to my blog that automatically tweet my newest
    twitter updates. I've been looking for a plug-in like this for quite some time and was hoping maybe you would have some experience with something like this. Please let me know if you run into anything. I truly enjoy reading your blog and I look forward to your new updates.

    Take a look at my webpage :: http://www.wikiwallis.ch

    SvarSlet