tirsdag den 7. februar 2012

BLACK COFFEE, nu som kjole


Min Black Coffee er kommet af pindene.


Jeg har strikket den på samme måde som min Green Tea.



Forlænget ærmerne til 3/4 lange

Lavet den til A-model.
Dog har jeg ved denne forlænget den til ned
over knæene, så det er blevet en kjole.
Jeg glæder mig til at bruge den.

FAKTABOKS:

Opskrift:
Velskrevet og lettilgængelig.
Strikket top-down

Pind:
5
 og 4½ til rib

Garn:
490 gram sort
fra

Bemærkninger:
Jeg har elsket at strikke den model og
garnet er helt vidunderligt at strikke med.

33 kommentarer:

  1. Den ser smadderflot ud - skal vi ikke se den på? Eller er der for varmt til at prøve den nede i det portugisiske?

    SvarSlet
    Svar
    1. Temperaturerne hernede er mere til top og nederdel;=D

      Slet
  2. Det er da en utrolig flot kjole. Det øverste ribstrik ser rigtig godt ud sammen med mønsteret nedad kjolen.

    SvarSlet
  3. Yummi, hvor den er lækker!

    SvarSlet
  4. Uh den er fin, får vi lov at se den på?

    SvarSlet
  5. Jeg kan kun sige: Flot - flot - flot!

    SvarSlet
  6. Den er ikke mindre end fantastisk , super smuk :-) Jeg er total hooked på både model og farve :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Så er det da bare med at komme igang Birthe.

      Slet
  7. Hold nu op, som den er blevet fantastisk, Ulla. Det er den første strikkede kjole, jeg har kunnet lide. Jeg er vild med den! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var slet ikke meningen den skulle blive til en kjole. Men lige pludselig var den det bare...

      Slet
  8. Den er da bare helt vidunderlig. Skøn farve.

    Du har da helt givet mig lyst til at strikke Irish Coffe, så nu har jeg købt opskriften. Mangler bare garn, og så at blive færdig med den jeg er i gang med!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig til at se din version ettej

      Slet
  9. Super god ide at forlænge den model til en kjole. Den er blevet rigtig lækker. Ser vi den mon på ?

    SvarSlet
    Svar
    1. At det skulle blive en kjole viste jeg først da pindene blev ved med at strikke;)))

      Slet
  10. Nøj,hvor er den bare SUPER flot :-) Er det den chunky udgave af uld/bomuld du har brugt?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er Blackhill Uld/bomuld fra Garnudsalg.dk

      Slet
  11. Den ser vildt lækker ud! Den model, der åbenbart kan trylles om til alt muligt, skal helt sikkert på to-do listen.

    SvarSlet
    Svar
    1. DEt er i hvert fald en dejlig model at strikke Christunte.

      Slet
  12. Hold da op - og som kjole !
    den er rigtig rigtig flot.
    tillykke med den.
    hilsen Mona

    SvarSlet
  13. Sikke en smuk kjole! Den ligner en man hopper i og straks føler sig godt tilpas i.

    SvarSlet
  14. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  15. Men altså .... sidder du ikke i Portugal?? Dér har man da ikke brug for strikkede kjoler, har man?!? Send den fluks til Danmark hvor vi har hundekolde temperaturer for tiden, dét syns jeg er MEGET bedre ;o)
    Men flot, dét er den i hvert fald :o)
    Hilsen Sanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg skal nok får brug for kjolen når jeg kommer til DK igen;)))

      Slet
  16. Mums siger jeg bare - du er godt nok hurtig på de pinde ;O) Håber solen skinner på jer og I får slappet af!

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan tro vi slapper af Kirsten, og solen er ikke nærig med at sende stråler på os;0D

      Slet
  17. Wow hvor er den altså blevet flot!!

    SvarSlet
  18. Hold fast den er flot - både med og uden fyld.

    SvarSlet